Audi A4: AUDI A4 TDI trilt en schokt bij starten/zwarte rook en geen verm

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

Beste Lezers,

Ik heb een probleem met mijn audi.

s Ochtends als de auto koud is trilt en schokt hij tot 100 meter daarna gaat het wat beter en er komt allemaal zwarte rook uit de uitlaat. Tevens heeft de auto vermogenverlies,

De volgende foutcodes kwamen naar voren:
P0101
P0299

Inmiddels heb ik de luchtifilter/luchtmassameter en de N-75 vervangen.

Kunnen jullie mij helpen??
Alvast bedankt
Nebojsa

nebojsa2013

Geplaatst door nebojsa2013 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

D&K Partners (0), 11 jaar geleden

hallo,

probleem met je lucht massa meter. ( p0101)
probleem met je turbodruk. ( p0299)
dit natuurlijk gezien je foutcodes en je ervaringen nu met je auto.

succes.

D&K Partners (0), 11 jaar geleden

Verschijnselen:

Meestal stotterend en/of onregelmatig lopen, slecht en/of onregelmatig trekken, inhouden bij gas geven etc. (pas op: dergelijke verschijnselen kunnen zich ook voordoen bij een slecht werkende LMM).
Af en toe wordt een dipje in trekkracht bij een bepaald toerental gemeld, wat na vervanging van de N75 verdwenen is.
Noodloop, als de N75, naar de 'mening' van de ECU, onvoldoende functioneert.

nebojsa2013 (0), 11 jaar geleden

Beste D&K,

Bedankt voor je hulp.

Het vreemde is ik he de LMM en de N75 reeds vervangen en toch blijft het probleem zich voordoen.

Bij het starten van de auto trilt hij en schokt, en er komt heel veel zwarte rook uit de uitlaat. Op de snelweg het zelfdeverhaal ene keer rijdt die goed met vermogen andere keer komt de auto neit vooruit.

Enige suggesties?

Mvg
nebojsa

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=nebojsa2013]Het vreemde is ik he de LMM en de N75 reeds vervangen en toch blijft het probleem zich voordoen[/quote]
Dit is niet vreemd gezien er geen juiste diagnose wordt gesteld, dan kom je aan het modderen met alle onnodige kosten bovendien.
Rijdend uitlezen en binnen 10min een juiste diagnose. Zo makkelijk kan het zijn.......

Gr. paul

D&K Partners (0), 11 jaar geleden

heb je het inmiddels weer laten uitlezen?
als je dat doet, zou ik mijn turbodruk ook laten na checken.

D&K Partners (0), 11 jaar geleden

yep, ben ik het mee eens...... eerst een goeie diagnose laten stellen
meten is weten, gissen is missen!

nebojsa2013 (0), 11 jaar geleden

Bedankt.

Ga zaterdag weer naar een garage, kan iemand een goede garage aanbevelen?

Welke probleem kan ten grondslag liggen van een afwijkende turbodruk?

D&K Partners (0), 11 jaar geleden

hallo,

daar zijn meerdere redenen voor naar mij mening.
zou het toch laten uitlezen, een goede diagnose laten stellen.
ik weet niet waar je vandaan komt, weet alleen hier bij mij ga ik absoluut niet naar de dealer, maar gaat mijn voorkeur naar een bosch garage of de vag specialist bij mij in de buurt, scheelt een hoop t.o.v. een dealer!

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Scheelt een hoop,maar als een universeel een houtje touwtje uitleeesapparaat heeft kost het je nog een hoop geld.
Zoek een VAG spedialist of toch de dealer.

erwinvn (0) PRO, 11 jaar geleden

Helemaal mee eens, Je kan beter iets meer betalen zodat je zeker weet dat de juiste oplossing gevonden wordt. Goedkoop is Duurkoop!

D&K Partners (0), 11 jaar geleden

mee eens, maar uhhh de Bosch garage heeft alle up to date apparatuur.....
vandaar een beetje vreemde opmerking.

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Ook een bosch garage kan niet alles uitlezen.
Het blijft universeel,een dealer heeft nou eenmaal merk specifieke uitlees tools en diagnose programma's.
En kan in de database van de importeur/fabrikant,ook niet geheel onbelangrijk i.v.m. update's en dergelijke.
En dat kan een universeel of een bosch garage niet.
Een storing aflezen kan elke garage en of uitleesapparaat,maar dan begint het pas.
Kun je zelf test of diagnose testen doen in stuurapparaten en kalibratie's van sensoren en dergelijke.
Daar word het vaak al moeilijk en dan word meten gissen.

D&K Partners (0), 11 jaar geleden

in het algemeen gezien zou ik zeggen ok. maar zeer zeker niet in alle gevallen, een kwestie van gewoon ff vragen.
het ligt eraan of hun software up to date is, nogmaals gewoon ff vragen, een kleine moeite, en een dikke beloning voor je portomonee!

nebojsa2013 (0), 11 jaar geleden

Heren,

Ben naar een garage geweest, conclusie is dat de turbo stuk is volgens de garage.

Foutmeldingen blijven P0101 en P0299 , en er blijft zwarte rook uitkomen. Ik vrees als ik Turbo vervang dat het probleem niet opgelost wordt.

Kan dit kloppen dat de turbo kapot is?

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=nebojsa2013]Kan dit kloppen dat de turbo kapot is?[/quote]
Je vraagt bijna iets onmogelijks omdat we alleen iets kunnen beoordelen vanachter een pc scherm.

Indien de garage een juiste diagnose heeft gesteld zal de turbo daadwerkelijk defect zijn.
Maak goede afspraken omtrent de rep.

mocht blijken dat na het vervangen van de turbo het probleem NIET is opgelost, de Garage de kosten voor hun rekening zal nemen.

Goede afspraken behoud een goede verstandhouding........

Gr. paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.