Audi A4: Audi A4 19 in noodloop + storingscodes

Brandstof: Diesel, Motorcode: 19TDI

Hallo allemaal,

Ik heb een Audi A4 1.9 uit 2004 en na enkele kilometers rijden gaat de auto horten en stoten (lijkt me noodloop, loopt volgens mij op 3 cilinders) en het motorstoringslampje als mede het lampje van ESP gaan branden.

De storingscode's die worden gegeven zijn;

18009 Relais voor Voedingsspanning Klem 30 (J317), onwaarschijnlijk signaal
18074 Ventiel pompverstuiver cilinder 1 (N240), fout in elektrische circuit
16685 Cilinder 1 heeft geen verbranding

Nu lijkt het mij (als leek) dat de 2e en 3e storing optreden vanwege de eerste storing.
Mijn idee is om J317 relais te vervangen (alleen kan die zo gauw niet vinden), of kan het nog ergens anders in zitten? Hints/tips welkom!

EDIT even nog wat overige info; de auto heeft voor de rest geen problemen, onlangs filters vervangen. Bovenstaande euvel trad onlangs op, maar bij het herstarten van de motor was alles weer normaal. En vervolgens na enkele kilometers rijden (10-15km) trad de storing weer op. Nu treedt de storing direct op vanaf starten, dus niet pas na 10-15 km rijden)

a4audi19

Geplaatst door a4audi19 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

johndoornbosch (0) PRO, 11 jaar geleden

Zeer waarschijnlijk zit de oorzaak in de stekker op verstuiver 1, de oplossing is het kabelboompje van de verstuivers vervangen.



Gr John

a4audi19 (0), 11 jaar geleden

Hoi John, duidelijk antwoord! Ga er gelijk naar kijken, kan morgen via kennis zo'n kabelboom afhalen.
Ik moet onder het deksel zijn, die pakking hoef ik niet te vervangen?

a4audi19 (0), 11 jaar geleden

Even een update; ik heb vandaag het deksel er gelijk afgehaald, alhoewel ik de kabelboom pas morgen krijg.
Even alle boutjes losmaken, de rubberen slang etc en dan lift je het deksel zo op. Ik heb even het binnenwerk van de verstuiver-stekkertjes voorzichtig "aangeknepen" zodat ze beter contact maakten en de boel daarna dichtgeschroefd. Euvel is gelijk weg! Nu dus zeker de kabelboom vervangen, just to be sure. Dat is dus inderdaad de oplossing, zoals John Doornbosch hierboven al aangaf.

John: bedankt! :-)

Als bijlage nog een fotootje van hoe de kabelboom verwerkt zit, indien anderen dit ooit ook nog willen weten.
[url=http://postimage.org/image/z0fp0ghxf/][img]http://s13.postimage.org/z0fp0ghxf/CIMG1...[/img][/url]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.