Goedemiddag!
Onlangs heb ik een Audi A4 1.6 gekocht (bij een occasion dealer) die uit '96 komt.
De eerste paar dagen geen enkel probleem, maar daarna wilde hij niet goed starten.
Soms de 2e keer wel, en soms na 3 of 4 keer zelfs.
Koud en warm maakt niets uit. Hij start in eerste instantie, maar dan pakt ie stationair 1000 toeren niet. Valt stil zegmaar.
Wanneer ik wat gas bij geef heeft het bij 80 % van de keren wel zin en start hij goed.
Bij de dealer teruggeweest en ze constateerden dat het aan de sleutels lag en het was vrij snel opgelost zeiden ze, probleem zou weer opgelost moeten zijn.
Een dag terug en meteen weer problemen met starten, 2e keer ging hij wel weer aan. Overigens brand het sleutel lampje altijd eventjes bij sleutel draaien zodat alle dashboard lampjes gaan branden.
Nu heb ik gister het contactslot met zo'n luchtdruk spuitbusje bespoten en vanochtend en deze middag geen startprobleem geconstateerd, warm en koud.
Nu heb ik wat gelezen over een kabeltje wat niet goed contact zou kunnen maken, is dat misschien het geval ? kan ik dat zelf makkelijk bekijken?
Mvg,
Audi bezitter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit is alweer antiek, maar ik weet nog dat de kabel (leesring) standaard is gebundeld in de draadboom.
De kabel naar de leesring nu buiten de bundel brengen / leggen.
Gr. paul
Bedankt voor je reactie Paul,
Ik vermoed dat het toch idd aan de sleutels zou kunnen liggen... soms als ik mijn sleutel even eruit haal en weer erin doe, daarna weer contact maak, brand het sleutellampje niet meer...
Kan dit door slijtage van het contactslot zijn? dat de sleutels afentoe niet goed herkent worden of iets dergelijks?
gr,
sjors
10 jaar
Ik zal de senor die in de koelslang/ huis naast de cilinderkop vervangen (4 polige sensor, geen immitatie gebruiken) kost zo'n 45 euro bij de dealer
Korte uitleg: Als deze kapot is (en dat gebeurt geregeld) geeft deze verkeerde info aan de computer, waardoor de computer niet kan bepalen hoeveel brandstof er ingespoten moet worden ivm choken/ of bij warme motor. gevolg: hoog brandstofgebruik en slecht starten.
10 jaar
Bedankt voor je reactie nog Peter139,
Ik zal eens kijken of dit het kan zijn. Moet zeggen dat ik nu al langer dan een week geen startproblemen meer heb meegemaakt.
Wel heb ik 2x tijdens het rijden (beneden de 50 km/hr) gehad dat de motor spontaan uitviel... best link als je in de bocht zit :S
Enig idee of dat ook te maken kan hebben met het niet starten probleem??
10 jaar
Het is alweer lang geleden dat ik actief een oplossing voor het probleem zocht, is dus nog steeds aan de orde.
[quote=P. Kelder]Dit is alweer antiek, maar ik weet nog dat de kabel (leesring) standaard is gebundeld in de draadboom.
De kabel naar de leesring nu buiten de bundel brengen / leggen.
Gr. paul[/quote]
Doel je op een verstoring door de andere kabels? Weet je ook toevallig hoe die kabel naar de leesring heet? kan de kabel ook makkelijk vervangen worden?
Bedankt nog voor je reactie, al is het wat laat :)
Overigens de volgende codes weten uit te lezen:
01176 Key
17978 Engine Start Blocked by Immobilizer : P1570
01367 Central Locking Pump Run Time exceeded (Likely Leak)
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar