close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A4-Avant: Audi A4 TDI 2.0TDI ( BLB-motor) houdt in

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: BLB

Goedeavond,

Het volgende probleem:
Motor houdt soms in, storingen uitgelezen: Code 308, Unit injector cilinder 4 kortsluiting.
Is dit een kwestie van de unit injector vervangen of kan een ander probleem deze code veroorzaken ?

Groeten,

Leon

Geplaatst door

Hendriks boxmeer (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Met wat heb je hem uitgelezen ? Die code zegt me niks, of hoort er nog iets voor of achter te staan ?

Lijkt een probleem in de bedrading te zijn..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Hallo Stefan,

Is uitgelezen met de BOSCH KTS 570. Ik kon de code inderdaad ook niet herleiden.
Hoe weet ik zeker of het probleem in de bedrading zit ?

Leon

Zou hem effe opnieuw laten uitlezen door de dealer of een collega met VCDS/Vag-com of vergelijkbaar.
Ik kan ook geen chocola maken van die code.

Of lees hem zelf even uit met EOBD. Dan hebben we het in ieder geval over een gedefinieerde code.

oldford 0
badge

14 jaar

Hallo

Zojuist de VAG-Com erbij gepakt:
p1669 aanwezig.

Leon

Er staat trouwens ook code 18077 (cilinder 4) bij vermeld

Omschrijving is hetzelfde, maar hoe je nu aan code 308 komt met de KTS? Tikfoutje?
Om zeker te weten of het ventiel of de bedrading defect is, zul je de bedrading moeten doormeten.

oldford 0
badge

14 jaar

Ik vind code 308 ook vreemd, zal ik terugkoppelen aan Bosch (lijkt me een fout).
Aan de kabel kan ik niets vreemds meten momenteel, via de site van Gerrit Speek zojuist gezien
dat dat vaak het geval is en de storing toch in de kabel blijkt te zitten.

Ik ga er morgen weer mee verder, ik houd jullie op de hoogte.

Bedankt voor het meedenken.

de bedrading is niet het probleem maar de stekkertjes op de pompverstuivers,zet deze strakker en kijk wat hij doet.


gr john

Meestal een slecht stekkercontact, zo'n injector fout.

Ik zie wel vaker dat de KTS er een andere code bij zet, alleen tot nu toe nog nooit bij een VAG auto gezien.
Hoop dat het deze keer een software foutje was, want het maakt het zoeken (vergelijken van codes) er niet gemakkelijker op.
Oiram

Goedemorgen,

De kabelboom is vervangen, de klant rijdt al een aantal dagen zonder problemen.

Bedankt voor het meedenken !

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.