Audi A6: Audi A6 (C4) 1997 Batterij loopt te snel leeg

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDi AH 66 kw

Beste leden,

een paar maanden geleden heb ik de Audi dealer de kleppendeksel pakking laten vervangen.

daarbij hebben de motorblok gewassen. Hierna bleef de accu van de auto lekken.

Dus als je voor twee dagen stilstaat kon je niet meer starten.

De accu is ook al gecontroleerd maar er zitten geen fouten in de accu (vrijwel nieuw 7 maanden 74Ah).

Ergens verbruikt hij wel stroom maar is niet meetbaar WAAR het aan ligt.

Het kan zijn dat de gloeibougies stroom verbruikt (ik heb al eruit getrokken om te testen vanavond).

Verder heb ik de vacuumrelais geschakeld aan de contactslot want, anders bleef het piepen als het uitzet.

Diagnose heb ik zelf thuis ook (maar hij gaf geen fouten aan)

Kan iemand mij een tip geven waar ik moet gaan zoeken?

M.v.g.

770

Geplaatst door 770 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Thijs11395 (0) PRO, 14 jaar geleden

Lekstroom meten aan de accu en dan een voor een de zekeringen losnemen. Zodra de stroom naar nul gaat, heb je de juiste. Het kan van alles zijn.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Dus na het 'douchen' van de motor is het probleem ontstaan,vocht/kortsluiting of iets dergelijks..

Eerst even doen wat Thijs al zei,eventuele lekspanning meten.

Daarna,niet meer de motor afspuiten met hogedruk.

Hoe heb je de accu op fouten gecontroleerd ?

Waarom is het niet meetbaar waar hij spanning verliest ?

Gr Stefan

Hendrik4290 (0) PRO, 14 jaar geleden

Verwijder de kabels eens van de alternator als je de auto voor 2 dagen stil zet. Oppassen met kortsluitind dus goed geisoleerd aan de kant hangen. Er zit nl geen zekering op. Dan terug aansluiten en starten. Doet hij het dan, dan heb je de dader. Zelf al eens meegemaakt na wat veel hoge druk water op de dynamo. Hierdoor was een wikkeling om geplooid waardoor die tegen een draaiend deel kwam waardoor de accu leeg liep door de ontstane kortsluiting. Dit was goed te voelen, de dynamo bleef wat warm tot de accu leeg was.

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Zit lekstroom in de auto ergens en meestal ligt het aan achteraf ingebouwde onderdelen,bijvoorbeeld radio/carkit enz enz,maar kan net zo goed zijn dat kofferbakverlichting of handschoenkastverlichting aan blijft,dus eerst dit controleren.
Anders inderdaad wat Thijs zegt doen:Met schroevendraaier de best.deur op slot doen,dan met afst.bed. de auto vergrendelen,en dan gaan meten met een amperetang over de min of plus pool van de accu,minimaal half uur wachten en dan kijken wat het verbruik (lekstroom) is,mag maximaal 0,05 ampere zijn,is het meer? Dan 1 voor 1 zekeringen trekken (de best.deur staat nog open,dus kan er dan makkelijk bij),daalt opeens het verbruik na het trekken van een zekering,dan via stroomloopschema uitzoeken waar die zekering van is.

770 (0) PRO, 14 jaar geleden

Ok ga ik proberen alvast bedankt heren.

770 (0) PRO, 14 jaar geleden

In juli 2009 opgelost het waren de gloeibougies............ Dus nu rijdt de auto zonder maar dat is niet erg

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.