Ik rij sinds Oktober 2007 in een hele mooie A4 Avant.
Het probleem is dat de auto trilt en hij nu inmiddels al een keer of 8 naar de dealer is geweest om het probleem op te lossen.
Daarnaast is hij ook al een week naar Pon geweest voor dit probleem!
Maar tot op heden is dit probleem nog steeds niet opgelost en heb ook al te horen gekregen dat het ook niet verder opgelost kan worden .
Ik ben nu in een stijd verwikkeld met de dealer omdat ik een andere auto wil.
Het is een lease auto maar ben bang dat we er niet uit gaan komen.
Ik ben heel erg benieuwd of er nog meer mensen zijn die dit probleem herkennen en hoe dit is opgelost of niet!
Volgens de dealer is er een probleem met de aandrijflijn hier zou een onbalans in zitten en dit is niet op te lossen!(productie fout??)
Ik ben nu zo ver dat ik het zat ben en heb dit dan ook aan de dealer te kennen gegeven maar die vind dat ik een deel van de afschrijving van de auto voor mijn rekening moet nemen (dit is ongeveer 10.000,-) voordat ik een andere auto mag gaan rijden wat ik niet terecht vind omdat ik hier ook niets aan kan doen!!!
Help!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waar is toch de spreekwoordelijke kwaliteit gebleven van dit soort auto's.
En als je dan een klacht hebt word het nog niet opgelost ook.
Heb je al eens met een andere audi gereden van hetzelfde type?.
[quote=primera p11]Waar is toch de spreekwoordelijke kwaliteit gebleven van dit soort auto's.
En als je dan een klacht hebt word het nog niet opgelost ook.
Heb je al eens met een andere audi gereden van hetzelfde type?.[/quote]
Ja ik heb al in verschillende andere auto's gereden die het niet hebben!
Maar het is toch te gek voor woorden dat ik moet opdraaien voor de afschrijving van de auto!!!
Wat houd de garantie dan nog eigenlijk in???
16 jaar
Marco, Je bent te soft bezig laat je vooral niet misleiden door mooie woorden van de dealer, sla spijkers met koppen. Zoals het er nu voorstaat voldoet jou Audi niet aan jou verwachting. Ook heb je de dealer de kans gegeven het probleem op te lossen wat volgens hun zeggen niet gaat lukken?? Niet JIJ, maar de dealer moet met een oplossing komen... Indien je het zover laat komen, beslist niet de dealer maar een rechter wat de uitkomst zal zijn.......................
Gr. paul
Tja, als ik dit zo lees.........
en dan ff terug denk aan wat "men" mij allemaal wel eens voor de poten gooid alhier, bekruipt mij wel eens het gevoel dat mijn 2e naam Don Quichotte is...
Voor zover IK dit kan zien,is dit weer eens het zoveelste spelletje van een dealer om een klant af te wimpelen.
Wat Paul zegt, kan ik beamen. Spreek uit ervaring(en), helaas......
Vraag is alleen: heb je HETZELFDE type auto gereden als je eigen???
Stellen dat je het niet eens bent met je roest aan je Focus of met de niet werkende elektronika van je Fiat omdat je eens hebt gereden in een Audi en dat die niet roestte en geen elektronische ellende kende, is niet genoeg.
16 jaar
Idd Santa.
Je kunt wel in hetzelfde type gereden hebben, maar misschien met andere opties en daardoor een ander rij gedrag of een ander onderstel of waar toch een wijziging of een modificatie is geweest.
Of ze zeggen: het is een produkt eigenschap of het valt binnen de marge van het toelaatbare.
Dit zijn hele moeilijke zaken en je moet een lange adem hebben.
en het is ook nog eens een lease auto.
Waarschijnlijk maximaal 3 jaar of 150.000km.
Misschien dat de lease maatschappij nog wat kan doen.
Of de auto laten beoordelen door een keurings instantie.
16 jaar
In deze tijd en met deze technieken hoeft een auto niet meer te trillen, mijn audi trilt ook niet........ Het kan dus wel.
Gr. paul
Idd Paul.
Met de huidige technieken zou ook olie verbruik niet meer voor moeten komen.
Maar het tegendeel is eerder waar.
En met de huidige technieken zou je ook betere kwaliteit verwachten.
En er komen met de huidige technieken ook problemen voor die jaren geleden al opgelost waren.
Vroeger liet je een auto uitlijnen en was die erna gewoon goed, tegenwoordig moeten er complete mallen op gezet worden om de boel recht te krijgen.
Vroeger was een rondje balanceren voldoende om de boel zonder trillingen te laten functioneren tot de volgende bandenwissel.
Met de huidige stand der techniek zou toch een heleboel ergernis tot het verleden moeten behoren.
Maar het lijkt of de techniek vooruit gaat en de kwaliteit achteruit holt.
Het lijkt er ook op of er steeds slordiger gewerkt of geassembleerd word, of zou dat te maken hebben met het feit dat er veel in lage lonen landen gedaan word.
Dan nog zou je verwachten dat er volgens specs gewerkt word.
16 jaar
Het verhaal olieverbruik is een heel goed voorbeeld, dikwijls verwijzen ze je naar het boekje. Indien olieverbruik in het boekje staat vermeld is het plots acceptabel..?? Wijselijk zegt men er niet bij voor WIE dit acceptabel is ?
Gr. paul
naar de rechter zou ik zeggen het wordt tijd dat die arrogantie van vw/audi aangepakt wordt een produkt waar prijs en kwaliteit niet in verhouding staat. een suzuki swift is eerlijk gezegt 300% beter als een audi en 5x goedkoper
John, zo simpel ligt het niet.
De rechterlijke macht zit ook niet te wachten op dit soort zaken en sturen je ook vaak terug om er nog eens met importeur en dealer over te praten.
Daar komt ook nog eens bij dat het een lease auto is.
Ze denken dan ook vaak van:ach, over 2/3 jaar komt er weer een ander autootje.
waarom zouden we er zoveel energie insteken.
Lease maatschappij zit ook niet te wachten op zoveel gezeur en is ook niet onafhankelijk, houd dus ook de boot een beetje af.
Kortom, hopen dat je een keer een goede monteur treft die er werk van maakt en het wel voor mekaar krijgt.
want zo moeilijk moet het toch allemaal niet zijn om de boel trillingsvrij te krijgen.
Als je veel auto's verkoopt word je vaak ook wel wat makkelijker wat betreft de service, dat is een gegeven.
Dat is dan misschien de arrogantie.
Dan lig je van die ene niet zo lang wakker.
16 jaar
misschien is het niet simpel maar als iedereen die een wanprodukt heeft die weg wel bewandeld gaat de audi hopelijk ook net als renault gedaan heeft publiekelijk toegeven dat ze troep gefabriceerd hebben.
Nou vind ik troep een groot woord.
Er worden heel veel van deze auto's weg gezet.
dan heb je automatisch ook meer problemen en/of ontevreden klanten.
Ik ga er wel vanuit dat de importeur niet blij is met een ontevreden klant.
16 jaar
misschien een ietsje te grof maar je mag toch van een relatief duur produkt wel verwachten dat je de eerste 5/6 jaar en 200000 km niet al teveel en grote problemen krijgt en heb je die wel moeten ze gewoon opgelost worden.
Ik zal het zeker geen troep noemen maar ik ben wel heel erg telleur gesteld door de houding van de Dealer .
Daarnaast is het een lease maatschappij van Pon zelf dat heeft voordelen alleen niet in dit geval en ovrigens de Dealer ook (Hoogenboom in Rotterdam)
Dat maakt het allemaal wat moeilijker!!!!
16 jaar
ik heb zelf bij hoogenboom gewerkt en dat is een pon dealer.welk filiaal ben je geweest? zuid of noord?
Probleem lijkt me hier dat "de dealer" niet exact kan bepalen waar het trillen door veroorzaakt wordt (even aangenomen dat men het wél voelt). Dan mag je dat als klant zelf gaan aangeven. Probeer dus met een (liefst deskundige) derde de oorzaak te localiseren, sta je een heel stuk sterker. Mogelijke oorzaken als wielen en banden al geëlimineerd?
16 jaar
wielen balanceren en het is verholpen. wel heel makkelijk, hebben ze bij de dealer en importeur (lees pon) zeker wel gecontroleerd. en dat de oorzaak in de aandrijflijn zit is een aannemelijk verhaal en dat is wel op te lossen,gewoon bak met assen vervangen er zit fabrieksgarantie op die auto.
Als ik zo eens over al die troubles lees bij audi en vw met die vliegwielen, lmm, distributieriemen en vreemde trillingen zou je bijna blij zijn dat je in een oude jap rondrijd waarin het leven nog simpel is.
Het schijnt bij de nieuwere modellen ook al minder te zijn.
16 jaar
[quote=primera p11]Als ik zo eens over al die troubles lees bij audi en vw met die vliegwielen, lmm, distributieriemen en vreemde trillingen zou je bijna blij zijn dat je in een oude jap rondrijd waarin het leven nog simpel is.
Het schijnt bij de nieuwere modellen ook al minder te zijn.[/quote]
Ik kan met je mee praten,meeste Jappen blijven langer heel en kosten ook nog minder,wat wil je nou nog meer.....hahaha
Ja Ricky, de oude jappen nog wel.
De nieuwe toyota's schijnen toch ook niet vlekkeloos te functioneren, gezien de problemen met de vliegwielen en trillende remschijven.
Turbo's die spontaan uitvallen.
Ook die raken al aardig besmet met dit virus.
Ik ben wel van mening dat als er veel auto's van een merk weggezet worden dat dit ook meer problemen en/of ontevreden klanten oplevert.
En mensen hebben van audi/vw ook hele hoge verwachtingen, gezien de reputatie van de auto's.
16 jaar
Nou het probleem is verholpen!!!!!!
Ik krijg een Nieuwe Audi A4 Avant en hij word verwacht rond half augustus!!!!!!
Na lang touwtrekken is de dealer over stag gegaan!!!!!!!
Een betere oplossing had ik niet kunnen bedenken!!! SUPER!!!!!!
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar