Audi Coupe 1989: audi coupe quattro start niet meer naar verwisselen versnellings

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3E

Hallo

Mijn vorige topic kon je lezen dat ik een probleem had met de versnellingsbak die was stuk en hebben we nu reeds vervangen gelijk nieuwe koppeling want anders komt die over een jaar of 2 weer geenz in in het is een rot klus.

Nu wordt ik hem vandaag starten voor de eerste keer weer sinds oktober 2008, Maar tot mijn verbazing starte de auto niet, Ik Dacht eerst nou geen bezine zeker meer omdat mijn meter niet meer in beweging kwam heb ik er 20 liter bij gegooit, Hij kreeg toen wel brandstof maar hij sloeg gewoon niet aan, Door te zoeken kwam ik er achter dat hij geen vonk krijgt vanaf de bobine, Nu is het voor mij zoeken in een speld in een hooi berg.

Heeft iemand een idee of het de Bobine zelf is of dat het een probleem is met iets heel anders,

Ik heb een:

Audi coupe quattro 20 V Bouwjaar 1989.

hoop dat ik hier de oplossing vind ben al de hele middag bezig wordt er een beetje gek van eerst versnellingsbak stuk en nu geen vonk best raar.

stefan45

Geplaatst door stefan45 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi Coupe? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

stefan45 (0), 15 jaar geleden

Hallo

Ik ben er achter dat als ik hem op het contact zet hij wel stroom naar de bobine geeft maar niet door naar de cilinders

kan dit een bobine zijn die stuk is en zo ja hoe test ik die om te kijken of die heel of stuk is anders geef je voor niks 243 euro uit.

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

paar dingen, de hallgever zou kunnen, maar lijkt me onwaarschijnlijk doordat de wagen draaiend is weggezet. bobine geloof ik niet zo in. zou de hallgever stuk zijn krijg je ook geen brandstof.

ik denk dat je een fout hebt gemaakt met de schakelaar op de versnellingbak. een automaat kan toch alleen in de N stand en met een voet op het rempedaal starten.... Ziet het hele gebeuren de N stand wel, zit de bedrading goed, is de schakelaar goed enz.


wat ook nog te testen is of de bobine ook spanning krijgt in de startstand. (even de stuurkabel van de startmotor halen) zo nee, contactslotschakelaar overleden.

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

ik denk dat je een fout hebt gemaakt met de schakelaar op de versnellingbak. een automaat kan toch alleen in de N stand en met een voet op het rempedaal starten.... Ziet het hele gebeuren de N stand wel, zit de bedrading goed, is de schakelaar goed enz.

in de start schrijft hij
koppeling meteen vervangen
dus dat van de automaat gaat niet op
massa kabel vergeten wel
en de halgever werkt alleen bij draaiende motor
anders heb je ook geen spanning op de pomp om t systeem voor t starten onder druk te zetten
dus de hall gever kan wel degelijk de oorzaak zijn
ook een defecte verdeler kap of eenbobine/bougiekabel
een losse koudstart injector kabel
een losse inlaat lucht slang waardoor de luchtweger niet werkt

stefan45 (0), 15 jaar geleden

hallo

Ik had volgens mij duidelijk geschreven dat ik mijn versnellingsbak plus koppeling had vervangen zo niet naja dan is het mijn schuld

het is een handgeschakelde auto

en er komt geen stroom uit de bobine maar gaat er wel in zodra ik de auto op het contact zet en kijk of er stroom in de bobine gaat dan is dat idd ook het geval

maar haal er komt geen stroom bij de cilinders

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

hoe meet je of er stroom bij de cilinderkomt??

stefan45 (0), 15 jaar geleden

even de bougi er uit gehaald en op de cilinder neer gelegd dan moet hij vonken en dat doet hij niet.

waarschijnlijk is de bobine toch stuk.

stefan45 (0), 15 jaar geleden

is het messchien morgen dat ik zelf mijn bobine door meet of die nog heel is en zo ja hoe sorry voor al deze vragen

ik heb zo'n door meet aparaat

http://www.e-sun.cn/products/DT830B_d.jp...

hoop dat het hier mee gaat want heb geen zin in voor jan ... een nieuwe te kopen haha

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

met een ohm meter de weerstand meten tussen de 2 aansluitingen en tussen de hoogspanning en de 2 aansluitingen
maar als je wel stroom op de bobine krijgt
is de andere kant dan met een puls spanning
zo ja dan is ie stuk denkelijk

stefan45 (0), 15 jaar geleden

ja op de twee draden die naar de bobine gaan staat gewoon stroom als ik het contact aan zet

echter er komt geen vonk uit dus ik ga kijken hoe ik aan een goedkope bobine kom en die er op zetten om te kijken of dat het probleem is

bedankt voor de hulp super hier als ik ooit weer een probleem heb hoop het niet kom ik hier weer terug:d

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi Coupe of stel zelf een nieuwe vraag.