Audi 0: audi gt 2.2 vragen/problemen

Bouwjaar: 1984, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2 5cil

hallo heren problemcar sinds 2 dagen heb ik een audi coupe 2.2 5 cilinder die erg tikt in het blok ,hoe meer toeren ik maak hoe harder/sneller de tik gaat ??? mischien klepstoter of injektoren is me vertelt en dat het niet schadelijk is maar zit er wel mee.

tevens heb ik nog een vraag over het toerenberijk van zo'n auto, de mijne loopt stationair 1200 toeren en de begrenzer slaat in bij 5300 toeren ik denk dat dit veel hoger moet liggen 6500/7000 lijkt me redelijk

voor de rest een topcar, snel en een wreed geluid

mvg albert

albertcoupe

Geplaatst door albertcoupe (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

1200 toeren is te hoog voor stationair en 5300 te laag voor de begrenzer. Maar misschien werkt de toerenteller wel niet goed.
Injectoren tikken inderdaad, maar dan moet je wel een heel goed gehoor hebben.
Weet je iets van de voorgeschiedenis? Zoals wanneer is de motor-olie voor het laatst ververst?

albertcoupe (0), 14 jaar geleden

de olie is 4 weken geleden vervangen dus dat zal het probleem niet zijn of mischien verkeerde olie??

en voor de toeren is dat af te slellen ??

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Af stellen? Nee. Indien het niet goed is dan wordt dat repareren of een ander dashboard.
Maar je weet pas wat er aan de hand is als je met een goede externe meter het motor-toerental meet en dan vergelijkt met de toerenteller.
Toerental is onder andere te meten via de bougiekabel van cylinder 1 met een timing-lamp die ook toerental laat zien.

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

toeren tal is met de lucht regel klep iets bij te stellen
dan veranderd ook de emissie waarde iets
er zal ook een omloop schroef op het gasklephuis zitten bij dit oude type
en de begrenzer is niet af te stellen
maar is het echt de begrenzer of een tekort aan brandstof?

johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden

als ik me niet vergis zit op dit type een vacuumpomp op de kop en deze veroorzaakt het tikken. gr john

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

john ik dacht dat die vacuum pomp pas vanaf 1993/94 werden toegepast

albertcoupe (0), 14 jaar geleden

heren problem car hartstikke bedankt , het tiikken waren de klepstoters deels opgelost met een top-end treatment van forte.
en het toerental is af te stellen via een schroef op het gasklep huis, maar de schroef mist en is niet leverbaar meer als jullie nog een adres of een oplossing weten dan zou ik het graag horen

mvg albert

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

effe op de sloop rond neuzen naareen huis met schroef

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 0 of stel zelf een nieuwe vraag.