Hallo, zal me even voorstellen. Ik ben Reeves en ben bezig met het uitvinden wat de kwalen zijn van een Audi S4 3.0L V6.
Daar blijven namelijk de lampjes van de ESP, ABS, AIRBAG en Engine branden. Echter de auto is wel gewoon rijdbaar, ook heeft de auto lichte schade achter. Een logische stap is uitlezen om het voorkomen van lukraak oplossingen te vragen en onderdelen te vervangen.
Daar komen de nodige meldingen uit. Ik heb al eerder gelezen over het vervangen van de remlichtschakelaar, lambda sensor, regelunit en spanning/voeding problemen etc. Maar hoop dat jullie me wat concreter kunnen helpen. Dit wellicht omdat er hier veel meer ervaring aanwezig zal zijn.
Hoor graag van jullie en alle input wordt gewaardeerd.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat de belangrijkste 2 fouten P2237 en P0456 zijn.
P2237 geeft aan dat de breedband lambda sonde van bank 1 niet goed werkt. Meestal de sonde, soms de bedrading.
P0136 (de fout op lambdasensor 2 bank 1) zou een gevolg kunnen zijn, net als P130A (het uitschakelen van cylinders).
P0456 is een klein lekje in het tankontluchtingssysteem - dat zou de misfires kunnen veroorzaken, maar dat hoeft niet.
Misschien lekt de tankdop wel.
Voor wat betreft het ABS en de Airbag denk ik dta je met VAG (of gelijkwaardige) apparatuur moet (laten) uitlezen. Bijvoorbeeld VCDS.
Beste Oldford,
Dank voor de snelle reply.
Wat ik lees is dat de lambdasonde of bedrading vervangen zou moeten worden? Is dit een moeilijke, complexe en/of kostbare reparatie?
En door het doorrijden met P2237 wellicht er een vervolgstoring P0136, P130A is veroorzaakt? Oftewel het repareren van de lambdasonde P2237 zou de vervolgstoringen weg kunnen nemen.
Zou P0456 niet veroorzaakt kunnen zijn, door de achterklepschade en vooral de schade aan onderzijde?
Ik dacht dat het uitlezen van de abs, esp en airbag stroingen van de ODB - vag was. Of krijg je daar meer informatie mee? Overigens had ik ergens gelezen dat er ook een uitlezing bij de dealer mogelijk is die online is en dieper het systeem in kan, klopt dit?
9 jaar
P0456 zou door de schade veroorzaakt kunnen worden, maar het hoeft niet.
P2237 zou een aantal gevolgstoringen kunnen veroorzaken. Dus die eerst repareren, dan storingen wissen en rijden.
Komt er dan een storing terug, dan moet je daar ook verder naar zoeken.
Volgens mij is de auto nu uitgelezen met apparatuur van Bosch. Niet met dealer apparatuur.
Vaak kan dealer apparatuur meer dan aftermarket scanners, alleen VCDS kan heel erg veel en is een positieve uitzondering.
Op de uitdraai die je nu hebt staan 10 systemen die een fout zouden hebben, maar waar geen foutcodes bij staan.
Bij 1-tje kun je zeggen dat ligt aan dat specifieke stuurapparaat, bij 10 denk ik dat de Bosch apparatuur niet up to date is.
Beste Oldford,
Dank voor je antwoord.
De lezing is in juni gedaan, wellicht helaas inderdaad met verouderde software.
Zal daar even het een en ander checken.
Weet je overigens of het vervangen van bedrading of de lambdasensor zelf, veel/moeilijk werk is, de sensor 'makkelijk' benaderbaar is en of het een kostbare reparatie is?
Hopelijk heeft er iemand in de buurt van Rotterdam die me zou willen helpen met vcds vag uitlezen. Denk niet dat ze dit bij de dealer willen doen als vriendendienst.
9 jaar
Beste Oldford,
Dank voor je antwoord.
De lezing is in juni gedaan, wellicht helaas inderdaad met verouderde software.
Zal daar even het een en ander checken.
Weet je overigens of het vervangen van bedrading of de lambdasensor zelf, veel/moeilijk werk is, de sensor 'makkelijk' benaderbaar is en of het een kostbare reparatie is?
Hopelijk heeft er iemand in de buurt van Rotterdam die me zou willen helpen met vcds vag uitlezen. Denk niet dat ze dit bij de dealer willen doen als vriendendienst.
9 jaar
Ik hoop niet dat je sinds juni gewoon door gereden bent met die auto.
De misfires kunnen uiteindelijk de katalysator beschadigen en dan wordt het echt duur.
Een breedband lambda sonde is niet goedkoop en ik zou toch echt voor origineel gaan.
Doormeten van de bedrading van de lambdasonde is iets voor specialisten (met een elektrisch schema).
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi S4 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar