Onder het rijden was ineens het vermogen weg, loopt dan alleen nog stationair echter met de luchtmassameter losgetrokken ben ik nog naar huis toe gekomen.
Ik heb toen een andere lm meter besteld en gemonteerd maar dit helpt ook niet.
Aangezien ik in het bezit ben van een oude Vas 5051 tester en de oude werkplaats handboeken ben ik aan het meten geweest en loop er op vast misschien dat jullie de oplossing weten.
In de meetwaarde blokken valt mij het volgende op, bij stationair draaien met de lm meter los is de inspuittijd rond de 2 m/s
Als ik de lm meter aansluit gaat deze waarde ineens naar de 15m/s en stikt de motor in de brandstof en slaat af.
Wat geeft dus de trigger dat het motorregelapparaat zo veel gaat inspuiten.(zowel warm als koud).
De volgende waarde's heb ik gemeten en zijn volgens het werkplaatshandboek in orde.
Brandstofdruk volgens voorschrift rond de 3 bar.( schone benzine in de tank)
Motor staat op tijd(distributie)
Motor en lucht temperatuur sensoren geven juiste waarde aan,( tevens om te testen een nw sensor opgezet)
Ander motorregelapparaat aan gesloten.
Alle overige sensoren geven volgens mij in de meetwaardeblokken de juiste waardes aan.
Je kan overigens bij deze motor via de meetwaardeblokken niet zoveel lezen, echter ik zie iets vreemds en dat is dat de temp sensor motor bij stilstaande motor een vreemde waarde aan geeft -28 echter loopt de motor dan geeft hij de normale motortemperatuur aan.
Aansluitingen lm meter gemeten volgens instuctie werkplaatshandboek en volgens mij ook in orde
Heeft iemand aub voor mij een tip of oplossing
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Koelwater temperatuur zou ik me niet druk over maken. Gebeurt bij meer ecu's dat deze bij stilstaande motor op de tester erg koud aangeeft.
Voor de zekerheid kun je het voltage meten op de signaal draad met motor uit en aan.
Hoofdgegeven voor de inspuitduur is de luchtmassameter. Deze wordt dan gecorrigeerd voor warmdraaien (koelvloeistof temp) en lambda regeling.
Met de luchtmassa meter los gaat de ecu naar noodloop (vaste waardes) en zal dan misschien ook de lambda regeling stoppen.
Wat meet je bij stilstaande motor op de lmm signaaldraad met lmm los en vast?
Wat meet je op de signaaldraad van de lambda sensor? Stilstaande motor en stationair met lmm los?
[quote=oldford]Koelwater temperatuur zou ik me niet druk over maken. Gebeurt bij meer ecu's dat deze bij stilstaande motor op de tester erg koud aangeeft.
Voor de zekerheid kun je het voltage meten op de signaal draad met motor uit en aan.
Hoofdgegeven voor de inspuitduur is de luchtmassameter. Deze wordt dan gecorrigeerd voor warmdraaien (koelvloeistof temp) en lambda regeling.
Met de luchtmassa meter los gaat de ecu naar noodloop (vaste waardes) en zal dan misschien ook de lambda regeling stoppen.
Wat meet je bij stilstaande motor op de lmm signaaldraad met lmm los en vast?
Wat meet je op de signaaldraad van de lambda sensor? Stilstaande motor en stationair met lmm los?[/quote]
Volgens mij werkt de lambda sonde toch niet direct na een koude de start, de motor loopt toch tot dat de lambda sonde op temperatuur is op vast ingeprogrammeerde waardes tot de lambda sensor een signaal geeft en dan komt hij in zijn closed loop.
De luchtmassa meter is niet in de meetwaarde blokken uit te lezen, het enige wat te meten is is de uitgaande spanning met een multimeter en de moet varieren tussen de 5 volt stationair en 10 volt bij volgas.( het is overigens een lm meter met een hittedraad.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi S6 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar