Mijn audi 80 avant uit 93 resoneert vanaf ca 4000 toeren en bij het loslaten van het gas al eerder. De motor wordt redelijk warm. Nu heb ik geconstateerd dat de slang die het luchtfilter van lucht voorziet vanuit de wielkast door is. Het lijkt me alleen niet het probleem te zijn. Veel auto's halen hun lucht uit eigen motorruimte. Tevens is er een plek waar de motor een lichte hoeveelheid olie zweet. Dit is minimaal en zal waarschijnlijke opgelost zijn door de pakking tussen de twee motordelen te vervangen. Ik vraag me alleen af wat er zo resoneert..
Heeft iemand een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
begin met de uitlat tecontroleren en de hitteschilden.
groetjes jan.
uitlaat? voordemper, middendemper, uitlaatstuk? welk deel specifiek? een van de dempers gok ik?
15 jaar
Tevens moet ik erbij vermelden dat de auto als deze stationair loopt enigszins trilt. Als ik de toerenteller opdrijf richting 1000 rmp dan is het stabiel. Ik heb er zojuist nog even vijf minuten mee gereden waarna de temperatuur al rap rond de 90 graden zat. Mij iets te snel.
15 jaar
Je temperatuur klinkt mij niet zorgelijk. Hij moet normaal niet boven de 90 komen.
Voor het trillen en resoneren zou ik evt. met twee personen op onderzoek uitgaan. Houd de motor op het toerental waarbij de resonantie optreedt en de ander localiseert de plek. De uitlaat is wel de eerste verdachte.
ophangsteun (rubber metaal lager) aan de achterzijde van de versnellingsbak wil nog wel eens stuk gaan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar