Deze audi 80 hebben wij opgehaald en inmiddels ingeruild omdat de motor niet meer aanslaat,starten doet hij wel benzinepomp loopt maar geen vonk en de injectors worden niet aangestuurd.
uitllezen lukte niet.
Na wat gemeten te hebben valt mij op dat er geen spanning komt te staan op de motortoerentalsensor en krukaspositiesensor en wellicht nog ander componenten.
De spanning moet volgens schema uit de ECU komen wat niet gebeurt.
Een andere ECU bracht geen verschil.
De constant en geschakelde plus en de massa's zin in orde.
Wie kan mij verder helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ruud,
wordt het hoofdrelais wel ingeschakeld?
waarschijnlijk een massaprobleem, kan de massaknoop op de motor zijn, kan ook die van de ecu zelf zijn.
wat levert uitlezen op???
als er weer tijd voor is ga ik weer verder met meten en hou jullie op de hoogte maar kan even duren
Let heel goed op de zekeringen en of er op de belangrijke zekeringen wel spanning staat.
Je mms lampje licht wel op? 5V op je systeem? zie de opmerking van Maarten
weer wat gemeten en wat opvalt is dat de injectoren alleen even spanning krijgen met contact aan zetten en hoor je de brandstofpomp lopen, tijdens starten komt er geen spanning op de injectoren te staan en br.pomp. contactslot is prima, het br.pomp relais (die ook de injectoren voedt) omzeild en motor loopt niet.
zal ontstekings moduul voor problemen zorgen heb nl geen vonk en geen spanning op de toerental sensor en bdp sensor.
wat levert uitlezen op??
geen storingen kan duiden op een defecte bdp sensor.
uitlezen lukt niet, ik krijg geen verbinding met de auto. overigens de bdp sensor is al vervangen maar als daar geen spanning op staat dan zal die nooit werken.
geen verbinding kunnen krijgen is al een probleem.... is dit met een volkswagen testkast geprobeerd??? (vag-com in combi met verkeerde settings of firewall op pc kan ook heel erg slecht werken)
anders houd je over:
ecu voeding niet in orde, massaprobleem (spanning te laag betekend dat de ecu niet werkt), signaal k of l lijn verziekt door verkeerd aangesloten radio, of een ecu die half vol water staat.......
wij hebben een bosch kts. en de spanningen en massa's zijn aanwezig zoals omschreven in het eerste bericht
dan ben ik bang dat je ecu overleden is.... Het 2e exemplaar dus ook.
bosch kts werkt normaalgesproken altijd.
zie #2 en 5. Heb je 5 volt op div sensoren?
inmiddels is de auto weg, heb nog wel wat gemeten en mijn conclusie is ecu defect.
dus einde verhaal
verstopte benzineleiding audi 80 bouwjaar 1992 zit er een filter in de tank
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar