de autom. versnellingsbak van mijn tiptronic 1999 loopt bij doorschakelen in autom. en tiptronic-stand niet goed van de 2e naar 3e versnelling. bij acceleratie in 2e versnelling voelt en hoort het alsof de bak schakelt (toerental zakt ± 250 t/pm) maar het daadwerkelijk doorschakelen gebeurd pas iets daarna. dan heb ik meer koppel en zakt het toerental duidelijk. het lijkt dus alsof de 2e versnelling uit 2 fasen bestaat. overige versnellingen zijn o.k. er zit nieuwe olie met een additief in de bak maar dit blijkt niet te helpen. wie kan mij op weg helpen? bedankt alvast.
mvrgr. d. telders
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Computer uitlezen laten (op naar de dealer dus), die regeld de hele handel omtrend het schakelen en schakelmoment van de automaatbak. Additief zou ik er nooit ingooien, behalve als VW/Audi het voorschrijft. En dat doen ze dus bij mijn weten nooit. Laat je het door de dealer repareren, zullen ze overigens als eerste zeggen dat de olie vervangen moet worden door orignele VW olie.
succes
beste harry,
bedankt voor je reactie. de dealer heeft onlangs de bak uitgelezen en geen storingen aangetroffen. het probleem is er dus nog steeds. de nieuwe olie met additief is door dezelfde erkende vw/audi dealer toegevoegd.
groet en nogmaal bedankt!
20 jaar
Waarschijnlijk een probleem met de derde versnelling. Een fout wordt pas opgeslagen als het echt goed fout gaat, dus als hij even flink doorslipt.
Weet niet of je het probleem nog hebt maar ik het precies het zelfde. Weet niet wat ik er aan moet doen heb hem niet gekocht en dacht dat het normaal was.
20 jaar
beste edwin,
ik ben bij een versnellingsbakkenspecialist geweest. die is van mening dat de koppelomvormer niet goed werkt. een nieuw hydrolisch systeem zou de oplossing kunnen zijn maar hij wil eerst de bak helemaal doormeten.
20 jaar
Ook een nieuw kleppenblok in de bak heeft geen wonderen verricht. eerst nog maar eens de software van de bak updaten. dan zien we wel verder.
20 jaar
Ik heb hetzelfde probleem, alleen bij koude motor.
Is het probleem al opgelost ?
20 jaar
hoi,
en hoe staat het met de nokkenassen van deze auto..?
vaak blijkt de bak de schuld tekrijgen maar in werkelijkheid doet vaak één.? (of meerdere cilinders) niet goed mee ( vandaar ook géén storingen ) waardoor er vermogen word vermist en de bak niet juist kan schakelen..!
schakelt,, dan op onjuiste momenten.
paul,
Nokkenas lijkt mij in mijn geval geen probleem.
De auto beschikt over zeer veel trekkracht, ook bij hoge snelheden.
20 jaar
hoi, danny
weet je dit zeker..? je kunt er maar één zien.. ( door de vuldop )
dit is vaak het probleem,
deze week heb ik er al 2 gezien bij een ( collega dealer ) met dit geval..
ook deze nokkenassen staan in backorder.
dus dat zegt al wat.
paul,
Ik laat binnenkort de olie en het filter van de tiptronic vernieuwen. Het kan zijn dat door vuil de olie - als deze dik is doordat deze nog koud is - niet goed genoeg doorstroomt waardoor de bak niet soepel schakelt. Het probleem treedt met name op bij lage toerentallen.
Als dit het probleem niet oplost dan maar eens verder kijken.
20 jaar
hoi, danny
wel hoor je de olie op zijn tijd tevernieuwen maar daarmee is dit probleem niet opgelost.
deze olie is van deze kwaliteit dat deze in koude toestand ook perfeckt zijn werk hoort tedoen.
dus met verversen los je dit probleem niet op.
vandaar,
paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar