ik heb net een Audi A4 gekocht en heb het idee dat er iets niet goed zit, ik merkte het als eerst toen ik op de autosnelweg reed op de cruise control. ik zag dat bij constand 100 km/h het toerental af en toe versprong, ben er toen meer op gaan letten en doet het ook maar minder bij rijden zonder cruise control.
vooral bij langzaam accelereren en bij de 80 km/h constand, heb iets gelezen over spoelen van de aut.olie en over vaccum problemen.
autotrild en bromt ook een beetje tijdenshet schommelen.
kan iemand mij hier mee helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Eerst op storingen uitlezen
- luchtmassameter laten controleren
- Turbodruk controleren meten
maar het is op alle toerentalen, heb net nog even gereden met constant 85 km/h en dan is het bijna constant.
turbo is ok, zeker weten. luchtmassa meter geeft meer een deuk in het vermogen, dat heeft ie niet.
nog andere ideen?
16 jaar
[quote=RobertC1980]ik heb net een Audi A4 gekocht en heb het idee dat er iets niet goed zit, ik merkte het als eerst toen ik op de autosnelweg reed op de cruise control. ik zag dat bij constand 100 km/h het toerental af en toe versprong[/quote]
Dit probleem kan worden veroorzaakt door de koppelomvormer (lock-up)
Gr. paul
ik ben net weer gaan rijden en heb kunnen constateren dat het alleen in de 4 zit (het is een 4 traps-bak) boven 80 km/h springt de lock up er dan op? dan begint de auto, stuur en de stoelen te trillen, maar een paar seconden, je hoort het ook en je voelt het ook.
als het de koppelomvormer is, is het dan duur?
16 jaar
.
[quote=RobertC1980]ik ben net weer gaan rijden en heb kunnen constateren dat het alleen in de 4 zit (het is een 4 traps-bak) boven 80 km/h springt de lock up er dan op? dan begint de auto, stuur en de stoelen te trillen, maar een paar seconden, je hoort het ook en je voelt het ook.
als het de koppelomvormer is, is het dan duur?[/quote]
Een precieze diagnose is zo op afstand niet te stellen. Mocht de koppelomvormer toch de oorzaak zijn zijn de kosten totaal +/- 1000,- Ook automaatbakken van het vag concern zijn in het algemeen zorgenkindjes, menigeen gaat er vroeg of laat het schip mee in.
Gr. paul
het probleem is opgelost, het was de spanner van de multieriem, deze zat vast en leverde resonatie bij overschakelen en verandering van motorlast.
hartelijk dank voor uw medewerking!
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar