Motor, 130000 km loopt en start prima, verbruikt weinig, motor 100%, geen olieverbruik.
enerverend probleem : bij bergafrijden en remmen op de motor schiet en knalt de uitlaat voortdurend. ik dacht aan de vacuumvervroeging maar op het eerste zicht lijkt daar niets mee aan de hand. Wel beschik ik niet over het aantal graden vacuumvervroeging in functie van de onderdruk.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heeft toch met het tijdstip te maken..
Auto is al wat ouder, dus afstellen met de lamp heeft weinig zin. Heb je al geprobeerd om de ontsteking wat vroeger te zetten?
Is onlangs de distributiesnaar vervangen? Zou b.v. kunnen dat die er 1 tand naast staat, gecorrigeerd met de ontsteking.
Paul,
Door back-fire gaat er een drukgolf tegen de luchtklep van de brandstofregelinrichting. Het gevolg is dat deze klep niet goed afsluit waardoor bij remmen op de motor meer lucht in de cil. mee komt en de toch al slechte en langzame verbranding bij afremmen op de motor nog eens trager verloopt zodat deze nog bezig is als de uitlaatklep open gaat. De allereerste oorzaak van back-fire kan zijn dat deze auto ooit op LPG heeft gereden (LPG heeft grotere kans op back-firing). Ook zou het kunnen zijn dat deze auto een "te-laat"ontstekingsmoment heeft gehad. Anyway, als deze luchtklep het euvel is kun je het alleen oplossen door een nieuwe/goede luchtklep te monteren.
gr,
Hans
18 jaar
[quote=paul]Motor, 130000 km loopt en start prima, verbruikt weinig, motor 100%, geen olieverbruik.
enerverend probleem : bij bergafrijden en remmen op de motor schiet en knalt de uitlaat voortdurend. ik dacht aan de vacuumvervroeging maar op het eerste zicht lijkt daar niets mee aan de hand. Wel beschik ik niet over het aantal graden vacuumvervroeging in functie van de onderdruk.[/quote]
Paul wat jij hoort knallen in de uitlaat is geen backfire.
Backfire is een explosie in het inlaat gedeelte wat grote schade
aan luchtmeetklep tot gevolg kan hebben.
Hans
Zelfs al loopt de motor niet op gas, probeert iemand hier het autogas de schuld te geven. Hoeveel gekker kan het nog worden?
Het knallen wat je ervaart is idd geen backfire, maar het ontbreken van brandstofafschakeling tijdens decellereren. Ook wel fuel cut off genoemd.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 100 of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar