Audi A6: batterij loopt leeg

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.4 AMM

hello beste collega's,aangaande een A6 berline 2.4Ltr multitronic.De batterij loopt nl leeg als de wagen op stal staat en niet vast gemaakt is,als ie op slot is is het beter.men spreekt hier van 2 à 3 weken voor ie kompleet leeg is.de wagen is in audi garage en onder garantie gekontroleerd ;geen stroom verlies opgemerkt,ze hebben dan maar de batterij vervangen,maar het probleem is niet opgelost.weet iemand daar raad mee,wachtend op een gunstig antwoord , bedankt alvast

utbaudi

Geplaatst door utbaudi (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

ricky (0) PRO, 17 jaar geleden

Als de auto wordt neergezet zonder de deuren op slot te doen ,dan blijft hij stroom trekken,dat is normaal en een veel voorkomende zaak waardoor de klant bij de garage terecht komt met een lege accu.
De regelapparaten gaan namelijk niet in slaapstand als de deuren van het slot zijn,dus deze blijven stroom trekken.

Ricky,

utbaudi (0), 17 jaar geleden

hey ricky,sinds ik wist vanwaar het probleem mogelijks kwam is deze sinds een jaar altijd op slot,doch vorige week is deze van stal gehaald na ongeveer een maand stilstand en was alweer leeg.heb de wagen gestart met hulpkabels en vervolgens heefd de bestuurder er +- 40 Km mee gereden, dan gestopt en kreeg hem maar nauwelijks terug aan de praat,mogelijks batterij defect ? zal het nog moeten kontroleren wanneer deze binnen komt.Gr. J-P N.B. de wagen heefd nu +- 20.000 Km !

ricky (0) PRO, 17 jaar geleden

Hey jp,1 maand stil staan is lang genoeg om de accu leeg te laten lopen,de auto blijft altijd een beetje stroom trekken ,ondanks hij helemaal stil staat.
Is het zo dat de auto maar weinig gebruikt wordt,en dan ook alleen voor korte ritten?
Want dan gaat de accu best snel stuk,misschien verstandig om toch nog een keer de laadstroom van de dynamo en de lekstroom te controleren,aangezien er 40 km mee gereden is en daarna moeilijk te starten.
Dit kan zijn door een defecte accu door vaak korte ritten en tussendoor een tijd stil staan,of er is toch een lekstroom of een slechte dynamo.



Ricky,

utbaudi (0), 17 jaar geleden

beste ricky,zal nogmaals controleren op dynamo en lekstroom alleen begin ik te twijfelen of ik de lekstroom wel korrekt opmeet ?en met welke waarden moet ik rekening houden ? Vr. gr J-P

ricky (0) PRO, 17 jaar geleden

Hey JP,Het beste is om met een ampere tang om de min kabel van de accu,of een ampere meter tussen (in serie) de accu en de minkabel,alleen moet je er dan wel op letten dat als je de meter er tussen hebt je niet de centr.vergr. enz. gaat bedienen,want dan brandt waarschijnlijk de zekering van de meter door.
Daarom is een amperetang het beste om te gebruiken.
Hoe te meten...amperetang om de minpool,sluit motorkap of alleen het slot,sluit alle deuren en ramen (met afst.bediening),wacht minimaal half uur tot alle regelapparaten in slaapstand staan.Dan kijken wat de waardes zijn.
Maximaal 0.05 ampere (50mA)
Succes.

Ricky,

utbaudi (0), 17 jaar geleden

mooie zo,dank je wel Gr. J-P

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.