Audi A6: klepperend/ratelend geluid bij stationair draaien bij koude moto

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.4

Hallo,

Sinds enige dagen hoor ik een klepperend/ratelend geluid. Met name als de motor koud is. Zodra de motor warm is en wanneer de motor wat meer toeren draaid hoor ik het niet meer. Ik hoor het aan de voorkant van de motor. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Waterpomp, dynamo, Spanner, distributie??

S. schmidt

schmidt

Geplaatst door schmidt (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

controleer de multi riem spanner,de vrijloop poelie op de dynamo,de onderste demper poelie deze gaan regelmatig stuk en drukken de schermkap van de distrributie deksel naar binnen en vreten je riem op
dit gaat vrij snel
bij mij binnen 100 km de helft weg
ook even naar de vacuumpomp luisteren
mvg jerry

Elie vermeersch (0), 17 jaar geleden

Kunnen het de klepstoters niet zijn soms?

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

alles kan
maar ervaring leert andere dingen eerst checken

Dewalt (0), 17 jaar geleden

Heb je een 2.4 V6 30 klepper motor in je A6 ??
En is je audi een nieuw type eind 1997 begin 1998

Dat haal ik niet uit je verhaal.

Maar als dat zo is dan kan het de kettingspanner van de nokassen zijn (dus niet de distributie)

Vaak een olie probleem, kanaal verstopt of te weinig olie of verkeerde olie (olie moet heel dun zijn)

Marcel

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

2.4 is allemaal v6

Dewalt (0), 17 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS]2.4 is allemaal v6[/quote]
Dan ben ik dus van het goede uitgegaan!!

Zet eens bij een lopende motor een schroevendraaier op je klepdeksel (punt op klepdeksel en heft aan het oor)
Dit versterkt het geluid en dan kan je ongeveer opzoeken waar het geluid vandaan komt.

Als het de nokkenas ketting is dan hoor je een duidelijk geratel.

De nokkenaskettingspanner zit links voor bij de bumper kant en rechts achter bij de accubak kant (vanuit de bestuurders positie gezien)

Marcel

schmidt (0), 17 jaar geleden

Hallo,

Bedankt voor al jullie reacties.
Ik heb reeds een schroevendraaier tegen het blok aangehouden maar vind het nogal lastig om te bepalen waar het precies vandaan komt.

De olie die in de motor zit is 10w40 half synthetisch en is momenteel ongeveer halverwege de peilstok. Is dit peil te laag?

Gr stefan schmidt

Dewalt (0), 17 jaar geleden

[quote=schmidt]Hallo,

Bedankt voor al jullie reacties.
Ik heb reeds een schroevendraaier tegen het blok aangehouden maar vind het nogal lastig om te bepalen waar het precies vandaan komt.

De olie die in de motor zit is 10w40 half synthetisch en is momenteel ongeveer halverwege de peilstok. Is dit peil te laag?

Gr stefan schmidt[/quote]
Volgens mij en de gegevens moet je

5W 40 Full syntetic oil in je motor blok hebben (zo dun als water) en tot aan het maximum

Geen twee soorten door elkaar heen gooien.

Verversen olie circa 7 liter inclusief filter vulling

schmidt (0), 17 jaar geleden

Bedankt voor alle input.

Het blijkt de waterpomp te zijn. Erg vervelend maar gelukkig geen groot probleem, helaas wel kostbaar om dat de distributie ook los moet.

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.