Audi TT 2000: benzine meter audi tt

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800 225pk

Hallo,

Ik heb hier een audi TT 225 pk roadster 2000.
Het volgende probleem :de benzine meter geeft niet goed aan meestal teveel
Als auto op contact staat gaat na ongeveer een minuutje de wijzer op en neer ook als auto een tijd stil staat.
Ik heb al een nieuwe klok (instrumentenpaneel) laten monteren bij dealer, klant belt dag later op en meter schommeld nog steeds.

Wat nu, dit komt volgens mij wel vaker voor, wie weet de oplossing.

Ik hoor het graag.

Gr john

john5672

Geplaatst door john5672 (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi TT? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

gert nijhuis (0) PRO, 17 jaar geleden

om de vlotter zit een weerstande gesoldeerd, de zorgt voor een gestabbiliseerde massa (signaal) richting instrumenten panneel. kontroleer de vlotter eens als je hem demonteerd en dan weer aansluit, auto op contact en de voltter beweegt mag de meter alleen heet langzaam na leeg of vol gaan. denk dat het probleem daar zit.

succes

Audiparts.nl (0) PRO, 17 jaar geleden

Er zitten 2 vlotters in en denk ik zeer lastig berijkbaar. Ik zou eerst het meetwaardeblok in de gaten houden, daar is weerstand van vlotter en aantal liters te zien. De wijzer kan eigenlijk niet schommelen. Ik maak vaak een tank leeg, de meter blijft dan altijd op vol staan, pas als het kontakt uit en aan gaat blijft de wijzer op leeg staan. De massa op de vlotter is inderdaad niet massa van carosserie maar signaal massa via instrumentenpaneel. Die wil wel eens defekt raken. De temp meter zit ook op deze signaalmassa maar die geeft tussen 80 en 100 graden altijd 90 aan dus daar valt het misschien niet zo snel op. Je zou ook een weerstandje als vervanging van de vlotter kunnen zetten en kijken of het schommelen dan weg blijft. Als de vlotter fout is vervang ze dan beide gelijktijdig dat is gemakkelijker dan uitzoeken welke vlotter fout is.

john5672 (0) PRO, 17 jaar geleden

Beide vlotters heb ik vervangen en probleem opgelost

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.