hallo audi specialisten,
ben op zoek naar een audi 80/90 coupe wat zijn de beste motoren (aangezien de km. standen al vrij hoog zijn van deze autos)
heeft iemand ervaring met het onderhoud van de 5 of 6 cilinders en geven de quatro aandrijvingen ook veel problemen of valt dat mee?
alvast bedankt vr. Groeten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zijn allemaal onverwoestbaar; 5 pitter is de zuinigste van het stel; en rijd perfect. De rest kun je bestempelen als overkill.... (maar rijd ook perfect) Distributieriemen van de V motoren vervangen is dubbel zo duur als van de 5 cilinder.....
Helemaal met Harry eens. Neem in beide gevallen een quattro, dit i.v.m. veel motor gewicht voor de vooras. Hierdoor is de Audi in snel genomen bochten erg onderstuurd. Ook met 4 wiel aandrijving zeer weinig problemen.
Zorg dat je geen afgetrapt barrel koopt Als er alleen snotnuezen mee gereden hebben kun je je lol op.
Gr. Ary
[quote=Ary]Helemaal met Harry eens. Neem in beide gevallen een quattro, dit i.v.m. veel motor gewicht voor de vooras. Hierdoor is de Audi in snel genomen bochten erg onderstuurd. Ook met 4 wiel aandrijving zeer weinig problemen.
Zorg dat je geen afgetrapt barrel koopt Als er alleen snotnuezen mee gereden hebben kun je je lol op.
Gr. Ary[/quote]
Een quattro uitvoering in deze bouwjaren liggen niet voor het opscheppen de kans dat je er één treft en dan ook nog een frisse is zeer gering. Ook is de auto kwa gewicht helemaal niet interessant in de wegenbelasting, dan heb ik het helemaal nog niet over het verbruik kwa brandstof.
Gr. paul
oke, waar moet ik op letten bij de 5 cilinders? / audi coupe's
[quote=Ekcars]oke, waar moet ik op letten bij de 5 cilinders? / audi coupe's[/quote]
Kwa motor hoef je je geen zorgen te maken motoren opzich zijn onverwoestbaar, wil er er vanaf dan zul je hem moeten begraven.
Gr. paul
[quote=Ekcars]oke, waar moet ik op letten bij de 5 cilinders? / audi coupe's[/quote]
motor moet koud en warm goed en direct starten, koelwater moet schoon zijn. bij afremmen op de motor geen rookwolken uit de uitlaat. (koud en warm niet)
Aandrijflijn mag geen bijgeluiden maken. Verder kijken naar de staat. Petjeexemplaar met spoilers en foute goedkope aanbouwdelen lekker laten staan. Hebben een zwaar leven achter de rug. Eentje in originele staat die nog netjes is en goed rijd zal zijn geld waard zijn.....
oke bedankt voor de info, verder zijn er dus geen typische kwaaltjes 'bij deze auto's ??
6 cilinder draait stabieler dan 5, i.v.m. evenwicht in de motor.
16 jaar
[quote=vwboratdii]6 cilinder draait stabieler dan 5, i.v.m. evenwicht in de motor.[/quote]
Is een 5 cilinder dan onstabiel ?
Gr. paul
[quote=vwboratdii]6 cilinder draait stabieler dan 5, i.v.m. evenwicht in de motor.[/quote]
pitje meer moet ook gevoerd worden.... en met de huidige prijzen van het benzine genaamde sap zou dat voor mij een rol spelen.
5 pitter loopt geweldig mooi. krukas is in 5en verdeeld; elke 72 graden een cilinder
Nou de 6 cilinder; dat is 3x2 met bij V-motoren soms een correctie van de blokhoek. Er komen altijd 2 cilinders gelijk omhoog :-) In vele gevallen geen correctie en delen 2 cilinders van een V-blok een krukastap.
Wie denk je dat er nou mooier verdeeld is en stabiel loopt???????
5 pitter??
meestal bij olie verbruik klephoedjes hard/gebroken
kamje vervangen zonder kop demontage
en t verbruik
rij 100 q 2.3= 1 op10 en met airco 1 op 8
normaal rijden
bij gas geven wordt dit
1 op 8.5 en met airco 1 op 7
wat wel weer leuk is
ook met een aanhanger verandert dit niet
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi Coupe of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar