Audi A3: Blijven hangen in toeren en onregelmatig stationair

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8T (AGU)

Geachte auto/Audi liefhebbers,

Ik heb hier een orgineel Nederlandse Audi A3 1.8T (motorcode AGU, 145.000km met nationale autopas) van januari 1998 met het volgende probleem:

Loopt onregelmatig stationair en blijft soms rond de 1500 toeren hangen wanneer
ik de koppeling intrap (niet altijd trouwens), todat de auto stil staat en dan pas gaat ie naar stationair niveau echter dan wel onregelmatig. Ook ratelt de magneetklep op het koolstoffilter daar waar hij volgens mij hoort te pulseren (deze is reeds vervangen en geen resultaat). Heeft ook een keer op drie poten gelopen maar is niet weer gebeurd. De auto is diverse malen uitgelezen en geeft geen foutcodes.

De volgende zaken zijn reeds vervangen aan de auto:

- lmm
- dubbele temperatuur sensor (groen)
- gasklep huis + ingeleerd
- lamda sonde
- bougies
- brandstoffilter
- brandstof drukregelaar
- alle vacuumslangen gecontroleerd en eventueel vervangen
- N-57 klep vervangen
- diverter valve vervangen
- magneetklep koolstoffiler (brandstof retour systeem)
- Thermostaat
- Luchtdruksensor (die op het schutbord)

De volgende onderdelen zouden naar mijn idee nog verdacht kunnen zijn:

- nokkenas sensor
- pingelsensor
- slechte injector
- slechte bobine
- slechte onstekingsmodule (die aan het luchtfilterhuis)
- brandsofpomp
- potmeter gaspendaal
- misschien toch een vacuum probleem

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit probleem ondanks de onderdelen die ik reeds vervangen heb? Graag reactie of advies. Bij de dealer kunnen ze het niet vinde en daar geven ze de ECU de schuld. Echter ik geloof daar niet zo in aangezien de auto toen ik hem kocht probleemloos was en de klacht langzaam is begonnen en van kwaad naar erger ging. Dat klinkt niet als een ECU.

Hoor graag van jullie…

a31.8T

Geplaatst door a31.8T (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Dop de vacuumslang van de rembekrachtiger eens af,misschien de rembekrachtiger inwendig lek en daardoor valse lucht,maar theoretisch zou hij dan een storing moeten opslaan.
Zou beginnen met 4 gastest en brandstofdruk en ook de compressie meten,voor hetzelfde geld is een zuigerveer gebroken.
Heb je een nieuw gasklephuis en originele lmm gemonteerd?

johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden

idd een originele lmm monteren imi werkt niet bij de benz vw's.en uiteraard de leerwaarden wissen voor je de gasklep inleerd. gr john

a31.8T (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=ricky]Dop de vacuumslang van de rembekrachtiger eens af,misschien de rembekrachtiger inwendig lek en daardoor valse lucht,maar theoretisch zou hij dan een storing moeten opslaan.
Zou beginnen met 4 gastest en brandstofdruk en ook de compressie meten,voor hetzelfde geld is een zuigerveer gebroken.
Heb je een nieuw gasklephuis en originele lmm gemonteerd?[/quote]
Ik heb idd ook aan de rembekrachtiger zitten te denken..Heb het idee dat ie de ene keer beter remt dan de ander keer. Zal ik dis nog gaan proberen. Zal ook de viergastest gaan doen + brandstofdruk meting. De zuigerveer denk ik niet maar is idd een kleine moeite om de compressie te meten. Maar vermogen heeft ie wel. Is afgelopen zomer gechipped bij Pedro Hartog. Toen had ie het probleem ook al en we hadden de hoop dat met de maatchip het probleem er uit geprogrammeerd zou zijn. Hij heeft verder ook niks ontdekt aan de auto en alle meetwaardeblokken die van belang zijn meten goede waardes. Hij vond het dan ook veilig hem te chippen. Pedro heeft jaren lange ervaring als VAG monteur en dit probleem had ie nog niet eerder gezien in deze vorm. We hebben na het chippen 195 pk en 320 nm gemeten. Lijkt me niet dat ie dat doet met een gebroken zuigerveer.

Wat betreft de onderdelen, ik gebruik alleen maar OEM VAG onderdelen voor alles. Dit vind ik persoonlijk van groot belang, zeker met cruciale onderdelen. De lmm en gasklephuis zijn idd orgineel en nieuw.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.