Situatie schets:
Vanmorgen op weg naar het werk (stationair de straat uit) daarna 1 rotonde over met nog weinig gas te geven, 2de rotonde over de rondweg op beetje meer gas, bok, bok?
ik dacht ik zal wel van mijn pedaal afgegleden zijn, opnieuw voet op het pedaal maar daarna weer bokken continu.
direct de auto bij een pompstation neergezet motorloop was erg onrustig auto uitgezet en opnieuw gestart de loop was weer normaal.
300 meter gereden tot aan stoplichten was het normaal daarna bij het optrekken weer bokken.... de busbaan op om even iedereen voorbij te laten gaan, zelfde procedure auto uit en weer starten, daarna rechts omkeert naar huis daarna heeft het probleem zich niet meer gemeld maar geen vermogen beschikbaar.
Net weer een rondje gereden wie weet was het een eenmalig iets maar nee bokken als je veel gas geeft en als je rustig gas geeft niet maar totaal geen vermogen.
Overigens zijn we van het weekend nog naar Limburg er weer terug vanuit Amersfoort zonder problemen.
iemand ervaring met dit probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou hem ff laten uitlezen en kijken of er een storing in het geheugen staat.
Anders zou het misschien wel een brandstofprobleem kunnen zijn, te weinig brandstof oid, pomp in tank stuk of brandstoffilter verstopt maar dat is nog gissen op dit moment. Maar aangezien hij dus stationair ook onrustig liep zou het ook wat anders kunnen zijn. Lees hem eerst even uit en daarna verder kijken.
Hoi Ricky,
Ik zal eens kijken of ik een foutcode kan vinden.
Het slecht lopen heeft hij maar 1 keer gedaan.
Het filter is laatst nog vervangen bij een beurt bij de dealer ik vermoed dat daar het probleem niet zit.
Hoe kan ik de pomp in de tank checken op een juiste werking?
9 jaar
Ja maar als hij het maar 1x heeft gedaan dan is de pomp wel goed want anders zou je het steeds hebben bij veel vermogen vragen. Tis gissen maar begin wel btj te denken aan een defecte pompverstuiver of de kabelboom hiervan maar hoeft natuurlijk niet, toch eerst laten uitlezen hoor voordat je er wat aan gaat doen.
Hoi Rick,
Mijn uitleeskabel voor de pc en bijbehorende vagcom was te oud voor de audi, een andere kabel is onderweg.
als ik gegevens heb post ik ze hier.
alvast bedankt voor het meedenken.
9 jaar
Het heeft even geduurd maar hier is de foutcode:
2 Faults Found:
16792 - EGR Sensor 2
P0408 - 000 - Signal too High
Freeze Frame:
RPM: 1407 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 33.0 km/h
Load: 0.0 %
Lambda: -10.2 %
Mass Air / Rev.: 320.0 mg/str
Mass Air / Rev.: 190.0 mg/str
Bin. Bits: 00000000
16787 - EGR Valve (N18)
P0403 - 000 - Malfunction
Freeze Frame:
RPM: 1386 /min
Torque: 86.0 Nm
Speed: 35.0 km/h
Duty Cycle: 0.0 %
Voltage: 14.29 V
Mass Air / Rev.: 250.0 mg/str
Duty Cycle: 0.0 %
Bin. Bits: 00000000
9 jaar
Nieuwe egr klep gemonteerd en probleem is verholpen.
Bedankt voor het meedenken
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar