close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi 80: Brandstofpomp

Bouwjaar: 1994

Betreft:Audi 80 tdi Avant van 1994.

Problemen met de brandstofpomp (W028 130 190L)

Auto startte beroerd, liep stationair niet goed en gaf veel rook.
Bij meer toeren en gewoon rijden niets aan de hand.
Andere pomp gezocht en gevonden nr. W028 130 190J. De pomp was volgens de verkoper van een lopende motor gehaald ongeveer 3 weken geleden. Vervolgens pomp + nieuwe snaar gemonteerd.
Auto start nu niet meer. Dieselolie gaat wel door de pomp en door overloopleiding weer retour naar filter, maar komt niet bij verstuivers. Als ik de leidingen los van de pomp en nippels en veertjes bij de pomp losdraai komt er wel dieselolie ra,ra.
Is deze pomp nu ook stuk?
Wie o wie weet er een antwoord/oplossing voor dit probleem?
Ik ben ten einde raad!

Geplaatst door

J.4710 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heeft deze pomp een startblokkering, zo ja dan moet deze ingelezen worden op de ecu van de dieselinspuiting.
vr. gr.

SWONNIE 0
badge

19 jaar

deze audi heeft geen startonderbreker orgineel van huis meegekregen!

paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Magneetstopklep reeds verwijderd, geen resultaat.
Startonderbreker gaat via de startmotor.

Jacob

J. Folkertsma 0

19 jaar

jacob

zit er een startonderbreker op...

paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Ben je zeker dat de auto op zijn punten staat .Ik bedoel staat de distributie JUIST een tand verkeerd en je krijgt en tdi niet aan de praat wel veel rook maar die slaat niet aan.

kurt6423 0
badge

19 jaar

OOK kan het zijn dat de krukasbout los staat of de kal die daar achter zit .weg gesleten is .
Dus staat deze verkeerd (niet op zijn punten )
zou dat allemaal eens controlen
gebeurd veel dat krukas bouten los komen

kurt6423 0
badge

19 jaar

Hallo,

Probleem is opgelost.
Brandstofpompen waren van binnen niet precies gelijk.
Het bovenste electronische gedeelte met de 8-polige stekker overgezet van de oude op de andere brandstofpomp(verwisseld),
nu start en loopt hij weer.

Bedankt voor de reacties,
Jacob

J. Folkertsma 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.