close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A6: branstofpomp of versnellingsbak

Bouwjaar: 1999

Op 31 januari jl heb ik onderstaande probleem op het forum gezet, na enkele tips en na inlichtingen bij diverse transmissie rivisie bedrijven ben ik terecht gekomen bij een bedrijf wat computer diagnose doet voor alle bosch apparatuur wat in een auto zit, deze diagnose gaat veel dieper dan bv ELZA, de error wat deze computer voor het onderstaande probleem liet zien was dat de start of injection solenoid valve en the fuel quantity solenoide valve in de VP 44 injection pump defect zijn Kan dit de veroorzaker van het probleem zijn.
Graag wil ik het volgende er aan toe voegen:
Ik ben op dit moment woonachtig op Curacao, daar rijdt dus ook deze audi rond. Ik weet dat de kwaliteit van de diesel een stuk minder is dan bv in Nederland (ook veel goedkoper) Op aanraden van mijn audi dealer in Nederland heb ik van hem brandstof toevoeging ( Tunap micro logic 183) gekregen die ik eens in de 3/4 jaar aan de diesel moest toevoegen. Preventief om juist problemen aan de motor te voorkomen maar na deze toegevoegd te hebben heb ik bijna onmiddelijk daarna (200- 300 kilometer) een probleem gekregen; de auto sloeg af enkele sec. nadat ik deze gestart had zonder waarschuwing alsof de sleutel werd omgedraaid, de auto was daarna ook niet meet te starten. Het euvel vonden we in een gebarsten! brandstof filter klep, na deze verwisseld te hebben reed de auto weer alleen met de onderstaande storing zoals beschreven in bericht van 31 januari,

Nu dan mijn vraag, kan het zijn dat door de toevoeging van de TP 183 het vuil uit de tank meegenomen is de brandstofpomp in via de filter en daar deze klacht veroorzaakt heeft. Zoals dit volgens de techneut van bosch het geval zou kunnen zijn


BERICHT VAN 31 JAN:
WIE KAN MIJ VERDER HELPEN?
Het gaat om een Audi A6 2.5 TDI automaat/tiptronic, bouwjaar 1999 met 240.000 km ervaring, naar mijn gevoel zit er een storing in de automaat of de aansturing van de automaat.
Het lijkt of de Audi vermogens verlies heeft, aan de computer niets kunnen vinden.
Motor loopt mooi en wegrijden gaat goed, op dit moment merk je ook niets bijzonders aan de auto, totdat men vermogen vraagt, echter de trekkracht ontbreekt de auto schakelt pas nadat het gaspedaal gelift wordt.
Als men van de "kick-down" optie gebruik wil maken dan schakelt de bak wel terug maar blijft dan in de versnelling "hangen" zonder dat de snelheid snel gaat oplopen, bij "normaal" rijden accelereert de auto vrij goed. Ook licht heuvel op blijft de bak in een versnelling hangen ongeacht hoe diep je het gas intrapt, zonder dat hiermee de snelheid oploopt.
Alle versnellingen zijn aan te spreken bij normaal (half gas) rijgedrag, ook werkt de tiptronic normaal.
Het is net alsof je met een slippende koppeling rijdt. (Bij vol gas veel toeren in lage versnelling zonder trekkracht)
Ook bij het rijden op cruisecontrol is een probleem, bij heuvel op zakt de motor te laag terug in toeren/snelheid dan normaal en schakelt uiteindelijk wel terug maar heeft er dan veel moeite mee om de vooraf ingestelde snelheid te bereiken.
De volgende handelingen/metingen/controles zijn reeds aan de auto gedaan:
Olie en filter van versnellingsbak vervangen en met voorgeschreven olie gevuld volgens voorschriften.
Lucht massa meter vervangen.
EGR klep vernieuwd.
Turbo en turbo druk gecontroleerd.
Magneetklep en de werking nagekeken.
Controle van de vacuümslang op defect en lekkage.
Bedrading doorgemeten.
Allerlei software instellingen opnieuw gereset of afgesteld met behulp van de computer.
motorcompressie gemeten
timing diesel pomp
elektrische brandstofpomp getest
controle op lucht in brandstof systeem
temperatuur sensor vervangen
versnellingsbak accepteert basis settings

distributieriem vervangen

De olie van de versnellingsbak is vervangen, het heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd.
Bij het vervangen van de transmissie olie is wel geconstateerd dat deze erg vuil was en er fijne metaal slijpsel's aangetroffen werden, ook rook deze wat verbrand.

Geplaatst door

bosjes (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik denk dat je automaat op sterven na dood is. als er slupsel is aan getroffen en verbrand ruikt maken ze het meestal niet lang meer . succes

mart-vervoort 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.