Audi 80: contact slot

Bouwjaar: 1993

hallo, ik heb sindskort een audi 80 2.0 uit 1993.

ik heb 2 sleutels, voor de deur en voor het contactslot. Nu trek ik gisteravond de sleutel na het rijden eruit en trek heel het contactslot mee!! nu zit hij er weer in maar vind het niet echt een veilig idee...wat kan ik hieraan doen ?

Verder doet de verlichting van van het digitale klokje het niet meer wat kun je hier aan doen ?

Soms als ik hem in z'n achteruit zet gaan de mistlichten branden, als ik gewoon stil sta en ik zet m'n mistlicht aan gaat m'n achteruitrij lichten branden...is dit een aarde probleem ??

alvast bedankt voor jullie reacties !!

Geer3469

Geplaatst door Geer3469 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

j.romijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Gerard, heeft die auto een trekhaak dan is meestal het stopcontakt daarbij de boosdoener. aan steker en aan bedradings zijde goed schoonmaken en inspuiten met een isolatiespray.is dat niet zo dan is het vaak een massaaansluiting.
Het klokje heeft een lampje aan de achterzijde.
Als het het hele kontaktslot is dat zit in een buisje geschoven en zit meest al met een schroefje vast. als het schroefje niet teruggeplaatst is kun je met de sleutel het kontaktslot verwijderen dat hoort ook zo.

32klepper (0) PRO, 18 jaar geleden

Hallo Gerard
Met het laatste te beginnen
De kabel die aan de linkerkant bij het scharniermechanisme naar de achterklep loopt vertoont gebroken draden, die veroorzaken verkeerde kontakten en dan krijg je dit probleem. Ook zal straks je kentekenverlichting uitvallen. Dit is een zeer bekent probleem!!

Verlichting van de digitale klok is te repareren door de complete klok te verwijderen, door de bovenkap van de stuurkolom te verwijderen en daarna de 2 schroefjes van de klok te verwijderen.

Het contactslot word op zijn plaats gehouden door een lipje van verenstaal.
Waarschijnlijk is de slotcilinder een keer vervangen, daarbij is een gaatje in de slothouder geboord om de oude cilinder te verwijderen. Wellicht is er een braam van het boren blijven zitten en borgt de cilinder niet goed.
Als het weer gebeurt kan je dit het gemakkelijkst nakijken.
Wanneer dit gebeurt moet je de sleutel niet uit de cilinder trekken,want de kans bestaat dat de plaatjes eruit vallen en je een nieuwe cilinder moet kopen.
Veel succes!!

Geer3469 (0), 18 jaar geleden

bedankt voor de reacties, er is een jaar of 10 geleden ingebroken vandaar ander contactslot... 1 van de vorige eigenaren heeft flink lopen stunten met de bedrading, in de achterbak zit ook een electrische antenne die gaat niet meer omhoog en die bekabeling daar is echt een zooitje !! ik ga in het weekend ff kijken/doormeten en breng dan weer verslag uit...

John de auto heeft idd een trekhaak, ook electrische ramen/spiegels/schuif kanteldak en dat werkt allemaal perfect.

jullie horen het !!

j.romijn (0) PRO, 18 jaar geleden

gerard, het zal niet de eerste keer wezen dat die vol met bagger zit vooral aan de bedradings kant.

Geer3469 (0), 18 jaar geleden

Beetje troep zat erin, denk dat je idd gelijk had John beetje ingespoten met wd-40 en droog gemaakt en verlichting vertoont nu geen rare dingen meer!!

Lampje van dashbord en contactslot nog niet naar gekeken ---> hij is er niet meer uitgekomen dus ik volg het advies van 32klepper op...

Bedankt voor jullie reacties !!

32klepper (0) PRO, 18 jaar geleden

Hallo Gerard en John
Mooi dat het probleem verholpen is maar 1 ding vraag ik mij af!
Zit er een draad voor de achteruitrijlampen in de stekkerdoos van de trekhaak???
John, kan je mij dat uitleggen???
Het is niet als kritiek bedoeld, maar jou verhaal is niet waterdicht
vr gr A. Stuiver

j.romijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Dat is zo'n stopcontakt voor een trekhaak ook niet.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.