close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi 80 1993: Defecte verstuiver en lucht in brandstof

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Diesel, Motorcode: AAZ 1.9TD

Hoi,

Ik heb vorige maand tot leeg gereden. Toen begon de ellende,

1: Veel uitlaat witte rook
2: stotteren

heb daarna brandstof filter vervangen maar dan zag ik
lucht in de leiding. Alle slangen van filter tot motor vervangen
maar de probleem ging niet weg. klep op de filter vervangen
maar geen verandering. Dan bleef de verstuivers..........die heb ik net binnen
besteld van DE( waren goedkoper).

Nu is het zo dat de verstuivers zijn 155bar passen ook in de motor maar het bosch nr is
anders. Die nu in auto zitten zijn ook bosch 155 bar met andere bosch nr.

Omdat de druk klopt en ze passen ook in motor dus ik heb vandaag alleen eerste vervangen.

Mijn vragen:

1: Hoe haal ik de ring uit van de oude verstuiver? het zit vast met roet heb alles geprobeerd
maar mij niet gelukt. Dus ik heb op de oude ring de nieuwe verstuiver vastgezet maar auto start niet.

2: Maakt het bosch nr iets uit? als de druk klopt en maat klopt dan waar zit het verschill?

3: kan de defecte verstuiver lucht in brandstof veroorzaken?

bedankt.

Geplaatst door

Chilldown (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nieuwe verstuiver, oude brandplaat betekend nieuwe verstuiver binnen no-time naar de knoppen.

Brandplaten moet je wisselen.

De remedie is nog wel eens een slagtrekker met daaraanvast gelast een dikke parker die je in het gat van de brandplaat vast draait. Idd, ze kunnen aardig vastgebakken zitten.

Zit de aftap van het brandstoffilter wel dicht??

Zo ja, dan ben ik bang dat er water uit de tank tijdens het helemaal leegrijden in de brandstofpomp en in de verstuivers is gekomen waardoor het hele handeltje nu rijp is voor de sloop. Op diezelfde sloop een pomp halen, en deze keurig monteren kan in dit geval een optie zijn. (heb je wel een meetklok voor nodig om hem op tijd te zetten.

Wat nummer bosch aangaat, het kan dat dat in de loop van de jaren gewijzigd is, Als ze op motorcode besteld zijn zou het goed moeten zijn.

audia4 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.