hallo volgende probleem doet zich voor, de distributie riem was gebroken koppen/kleppen revisie gehad distributie op tijd gezet maar nu wil motor niet meer aanslaan, geen vonk geen inspuiting wel druk van pomp. uitlezen gaf foutcode "geen toerentalsignaal" meetwaardeblok geeft geen toerentalsignaal. Met scoop signalen gemeten bij regeleenheid van krukassensor halgever nokkenas en krukasreferentiesensor geven alle signaal af. regeleenheid gewisseld met donor auto zelfde probleem. wie weet in welke standen de mechanica moet staan voorste cil bijrijderzijde staan zuiger en nokken boven en van cilinder 6 bestuurderzijde achterste op tuimelen de opening in de drum van de halgever staat dan een 1/4 slag naar rechts voor de halgever klopt dit ?? weet iemand hoe referentie signaal krukas er uit moet zien "waarde" en wordt deze door de groef in de krukaswang gemaakt ? hoe is de de exacte werking omschrijving van de ontstekings timing??
wie kan mij hieraan helpen alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik teken het krukas singaal even simpel maar je zult hem wel snappen hoop ik,
ik heb je mail gestuurd , alleen van de gegevens van de krukassensor van de tandriem heb ik niets. suc6 en gr john
dank je john de mail is helaas niet doorgekomen. Krukas signaal is een normale sinus zonder onderbreking ook krukasreferentie is een sinus van 3 pulsen kort achter elkaar helaas kan ik niet vinden welke plaats en positie cil 1 is. daar zit probleem denk ik de puls tijdstip klopt niet met de waarschijnlijke cilinderpositie nu nog uitvinden wat de mechanische tijdstip bepaling is ik hoop dat iemand dit exact weet ik heb beschikking over de nokkenas blokkering. er staan overigins 2 inkeepstreepjes op krukas poelie.
john de mail is toch binnengekomen bedankt had ik wat aan. heb diverse signalen gecontroleerd op de nokkenaspositie hallgever zou tussen pin 1 en 3 met contact aan minimaal 9 volt moeten komen. niet dus draadboom naar regeleenheid op onderbreking en sluiting gecontr geen fout ook geen bloksignaal met scoop op signaal draad. verdere diagnose volgt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar