Na het vernieuwen van de distributieketting heb ik een probleem met de laadspanning .
Voor het demonteren van de ketting heb ik de accu los gemaakt. Alles mooi in elkaar gezet .
Daarna een probleem met het laden van de accu . Spanning van dynamo is laag. Met uitlezen krijg ik diverse codes voornamelijk door te lage accuspaaning .
Ook krijg ik een code u0002 en p 02252.
Het betreft een Audi A3 1.4tfsi met start stop systeem .
Is het mogelijk dat ik de dynamo om zeep heb geholpen ? Of de dpanningsregelaar van de dynamo?
Wie heeft een oplossing ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Meten is weten
Zit de massa van het blok nog goed
Krijg je signaal op d+
Wat komt er op de B+ uit de dynamo
Zou de bedrading bij de dynamo idd even goed bekijken, dynamo zit ook weer goed vast? (Omdat deze los moet voor de ketting)
Ik heb geen massa losgehaald van het blok . Als ik het goed heb zit aan de distributiekant geen massa .
Ik heb de dynamo idd losgehaald van het huis . Heb hem wel daar laten hangen . Ik zal morgen nog eens meten .
3 weken
Geen kabelbreuk door het laten "hangen"
Daar denk ik dus ook aan . Ik ga morgen de kabels controleren
3 weken
Ik ben niet zo handig met het doormeten .🙈
Neem aan dat er op B+ 14 volt moet komen .
Wat voor een waarde moet ik op d+meten ?
3 weken
Accuspanning
De laadspanning over de accupolen, gemeten bij lopende motor moet iets van 13,5-14,5V zijn.
Meet je pakweg 12,5V, dan doet de dynamo het niet.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi a3 of stel zelf een nieuwe vraag.
3 weken