Ik heb met deze 1.6TDi turbodruk probleem:
Zondag,20,Oktober,2024,12:15:04:12506
VCDS Versie: HZH 23.11.0 Loopt op Windows 10 x64
www.Randstadcarsolutions.nl
Adres 01: Motor Labels: 03L-906-023-CAY.clb
Regelapparaat Onderdeelnummer: 03L 906 023 PQ HW: 03L 906 023 KS
Component en/of Versie: R4 1.6l TDI H43 9979
Software Codering: 00114036032401080000
Dealer Code: WSC 06314 000 00000
ASAM Dataset: EV_ECM16TDI02103L906023PQ 003011 (AU35)
ROD: EV_ECM16TDI02103L997557T.rod
VCID: 045072568E98128A0BB-8050
1 Fout Gevonden:
7384 - Laaddrukregeling
P0299 00 [11101000] - Regelgrens onderschreden
MIL AAN - Intermitterend - Bevestigd - Getest sinds Geheugen Wissen
Bevries Frame:
Fout Prioriteit: 2
Fout Frekwentie: 7
Kilometrage: 181348 km
Datum: 2024.10.18
Tijd: 14:57:35
Motortoerental: 2410.00 /min
Genorm. bel.waarde: 54.1 %
Rijsnelheid: 102 km/h
Koelvloeistoftemperatuur: 99 °C
Aanzuigluchttemperatuur: 20 °C
Buitenluchtdruk: 1000 mbar
Spanning contact 30: 14.569 V
Verleerteller na OBD: 40
Laaddruk voorgeschreven waarde-MAP_SP_MMV: 2541.01 hPa
Werk. waarde laaddruk-MAP_MMV: 1563.99 hPa
Luchtmassa: werk. waarde (mg/slag)-MAF_MES: 658.246 mg/slag
Uitlaatgasterugvoerklep: werkelijke waarde-ANG_EGRV[0]: -13.348 %
Gaskleplichter: werkelijke waarde-ANG_THR[0]: 95.996 %
Laaddrukregelaar: terugmelding-ANG_BPA[0]: 79.529 %
Motorkoppel-TQI_SP: 209.25 Nm
De N75 is inmiddels vervangen.
Vandaag het volgende gecontroleerd:
- turbo draait met de hand
- verstelling zit niet vast
- alle vaccuumslangen gecontroleerd
- vanaf de uitlaatzijde van turbo alles slangen naar intercooler en gasklephuis gecontroleerd op scheuren/lekkage
Het probleem doet zich voor zodra je volgas geeft of een berg omhoog rijdt waarbij je gaspedaal wat verder moet intrappen, opeens merk je een schokje en gaat gloeilamp knipperen, steeds dezelfde foutcode.
Iemand nog een idee ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Was roetfilter gebroken aan de uitgang, tegendruk door de brokken
Dat ga ik nog controleren, maar dan krijg je toch een foutmelding op de DPF druk verschil sensor ?
Niet, want de brokken zitten vast na de drukverschil darm downstream...
3 weken
Wat zijn uw bevindingen , uitgang roetfilter?
2 weken
Nog geen tijd gehad, ga in weekend weer verder ermee
UPDATE: ben vandaag verder gaan zoeken en ook weer ermee gereden, de storing komt niet altijd en auto loopt ook goed zolang de storing niet optreedt.
Omdat het probleem niet altijd optreedt is het vermoeden van defect turbo eigenlijk vervallen.
Alle vacuüm slangen etc met rookmachine getest, alles in orde, nergens lekkage.
Ik ga de turbodruk sensor preventief vervangen.
Turbodruk sensor vervangen, auto lijkt soepeler te lopen en trekt ook beter heb ik het idee, maar zodra motor goed warm is en ik doortrek gaat ie boven de 3000toeren in noodloop met dezelfde foutcode. Ik ga de auto eens tijden het rijden proberen te loggen.
Kijk uitgang roetfilter, ik zal er niet ver naast zitten 😉
1 week
Ik had hier al naar gekeken maar zal er nogmaals naar kijken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
3 weken