Audi A4-Avant: Dynamo kapot?

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8T (BFB)

Van de week startte van het ene moment op het andere de A4 Avant niet meer. Auto heeft afgelopen 3 maanden nauwelijks gereden, hooguit 3 km. Lampjes en dashbord en interieurverlichting doen het wel, maar zodra ik de sleutel omdraai gaat alles op zwart, staat de boorcomputer op 0 en de klok op 20-02-2002. Even later via remote (sateliet) tijd weer goed. Ik heb de acculader er een paar uurtjes aangehangen en met geluk startte de wagen weer. Boordcomputer was wel van slag (benzinemeter op 0 terwijl de tank volzit, etc). Ik heb de auto even warm laten draaien op de oprit en heb een ritje gemaakt van een half uur op de snelweg. Dus op de oprit auto uitgezet en was in de overtuiging dat deze meteen weer startte. Helaas, startmotor draait niet eens meer rond en weer alles op zwart, met maf boordcomputergedrag. auto weer uitgezet, weer op contact, toen deed de boordcomputer weer normaal. En zo nog een paar keer. Maar in elk geval na de rit geen power meer op de startmotor. Dus morgen maar weer aan de lader en dan naar de garage. Ik denk dat het dynamo kapot is. Wat denken jullie?

Ik zal hem eens uitlezen, toch een officiele Rosstechkabel in huis.

Dead Silence

Geplaatst door Dead Silence (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

audia4 (0) PRO, 13 jaar geleden

denk dat je accu gewoon overleden is.

Dead Silence (0), 13 jaar geleden

Ik hoop dat je gelijk hebt. Is simpeler op te lossen dan dynamo swappen. Ellende begon dinsdag toen ik de auto na 4 weken weer wilde starten (en het voor de eerste keer weer relatief koud was, rond vriespunt). Dat ging al moeizaam maar na 15 minuten stationair draaien, de motor uitzetten en auto weer aanzette, startte deze weer vanouds. Vreemde is wel dat acculader aangeeft dat accu voor 50-75% vol is terwijl deze de auto niet kan starten, laat staan uberhaupt de startmotor enigszins rondgedraaid krijgt. Dan denk je toch weer aan de accu. Is overigens nog de orginele en zit er 7.5 jaar in.

P. Kelder (0) PRO, 13 jaar geleden

Ik hoop voor dat het de dynamo niet is, deze kost een weeksalaris ;

Gr. paul

Dead Silence (0), 13 jaar geleden

[quote=P. Kelder]Ik hoop voor dat het de dynamo niet is, deze kost een weeksalaris ;

Gr. paul[/quote]
Waar denk je aan? Heb overigens een goede baan :-). Overigens, ik heb gisteravond gewoon een testrit met alle lampen (ook mistlampen) aan gemaakt. Dus als het dynamo kapot zou zijn, zouden deze niet moeten werken toch? Dus verdenk accu

P. Kelder (0) PRO, 13 jaar geleden

Ik verdenk ook de accu....

Gr. paul

Dead Silence (0), 13 jaar geleden

Accu staat op test bij garage. Jullie horen het wel.

audia4 (0) PRO, 13 jaar geleden

7.5 jaar oude accu, 3 maanden stil gestaan dan plat.......

elke cent die je daar nog insteekt is zonde tijd. Gewoon wegkieperen, ding is lang en breed over de gemiddelde levensduur heen.

zelf had ik hem even met een scheel oog bekeken, ding er uitgetrokken had en nu al weer rondgereden met een vers exemplaar....

Dead Silence (0), 13 jaar geleden

Dat dat ding op test staat kost me niets. Waarschijnlijk maandag gewoon een nieuwe erin en klaar.

audia4 (0) PRO, 13 jaar geleden

aha, ik was al bang dat je de dealer aan het spekken was :-)

Dead Silence (0), 13 jaar geleden

Harry,

Met dealers ben ik helemaal klaar, de monteurs moeten de mensen tegen hun zin vanalles aansmeren en lukraak vervangen. Een vriend van me had zijn N75 magneetklep kapot (ik ook recentelijk). Ging naar dealer en heeft hem een nieuwe turbo aangesmeerd, en vriend 1500 lichter, inclusief wat andere dingetjes. Ik was voor 46 euro klaar. Ik heb de auto in onderhoud bij een particuliere garage. De man is eerlijk, laat altijd zien wat er gedaan is, belt altijd van tevoeren als hij iets onverwachts heeft aangetroffen om te overleggen en vervangt niets als het niet nodig is. En omdat ik het leuk vind, ben ik ook continu met mijn auto bezig. Van de week een officiele VAGCOM / VCDS kabel van Rosstech gekocht. om het nog leuker te maken, voor mijzelf en voor anderen (vooral bij aankoop 2e handsje) even aansluiten op laptop en zaklampje mee. Worden die gladjanussen van een autoverkopers altijd zenuwachtig.

Dead Silence (0), 13 jaar geleden

Nieuwe accu erin en brommen maar :-). Alleen de afstandsbediening van de sleutels doet het niet meer. Moet ik zeker opnieuw inleren. Hoe moet dat? Kan iemand me helpen. Zal eens kijken in elsa :-)

audia4 (0) PRO, 13 jaar geleden

waarschijnlijk bij dit model alleen met de testkast of vagcom

Dead Silence (0), 13 jaar geleden

Nee hoor. Sleutel in contact en auto op contact zetten. Even op open, kofferbak en afsluiten drukken. Van contact af en sleutel eruit. En klaar is kees.

P. Kelder (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=Dead Silence]Nee hoor. Sleutel in contact en auto op contact zetten. Even op open, kofferbak en afsluiten drukken. Van contact af en sleutel eruit. En klaar is kees.[/quote]
Leuk om te lezen dat mensen hun eigen vragen beantwoorden... [url=http://img63.imageshack.us/i/forumsmiley...][img]http://img63.imageshack.us/img63/5923/fo...[/img][/url]

Gr. paul

Dead Silence (0), 13 jaar geleden

Ja, ik erger me kapot als ik iets niet weet en ga aan de slag. Vaak ontdek ik zelf het antwoord. Maar parallel een vraag stellen hier kan nooit kwaad als je er zelf niet blijkt uit te komen :-)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.