Audi A6 2000: ecu codering, stuurhoeksensor?

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.4

na het demonteren van stuur ivm richting aanwijzer die niet meer naar nulstand wou het ik nu een groot probleem veroorzaakt door accu niet af te hangen (arbaig zijn eruit ivm ongeval dus dacht dat het niet nodig was)
De lampjes van abs en esp,... gaan aan dus heb ik het uitgelezen met mijn reflex en in het abs staat ecu codering en stuurhoeksensor in fout wat ik niet kan verwijderen dus heb ik proberen de stuurhoeksensor te kalibreren maar zonder succes.
Ben toen naar dealer geweest maar die hebben enkel fout code uitgelezen zonder ecu terug opnieuw te coderen. Morgen ga ik terug maar wat kan ik nu zeggen, welke argumentatie kan ik doen voor dit tot een goede afloop te brengen.
mss belangrijk (airbag ecu is al ooit vervangen ivm schade dus niet meer de 2000 kwaal van audi en vw, .... )

foutcode 778 en 1044 (vw codes) geen p

alvast bedankt,

Vex

Geplaatst door Vex (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

29 Reacties

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Ze moeten gewoon "interactief storing zoeken" opstarten met de tester,en dan het programma volgen,dan zou het met behulp van de testkast weer ingeleerd moeten zijn.Mits er niks stuk is natuurlijk.

Vex (0) PRO, 16 jaar geleden

Zoiets dacht ik ook al, maar in ieder geval heb ik de stuurspoel al hier moest die toch defect zijn. hopelijk geen ecu


misschien nog een vraag die niet tot de kwestie behoord, kan ik hier een cruisecontrol inbouwen (richtingaanwijzer schakelaar moet toch verandert worden, heb het proberen te maken zonder succes) ik heb al gezien naar het aansluit 'stopcontact' van de richting aanwijzer maar hier zijn geen extra contacten voorzien; alle contacten zijn in gebruik door de originele richtingaanwijzer schakelaar dus ga ik ervan uit dat de bekabeling niet voorzien is , is dit zo of zou het toch werken, ik ga niet beginnen met extra bekabeling p ecu te solderen.

Vex (0) PRO, 16 jaar geleden

Ben vandaag naar iemand geweest die een vag-com tester heeft maar ben er nog niet uit gekomen. in 03 (abs,...) hebben gezien dat de soft coding 00000 was wat niet kon volgens mij. Dan hebben we ingelogt met code 40168 dat lukte dan zijn we naar recode gegaan maar we weten niet welke soft code daar moet en dealer code nu zie ik op de site openodb.org wat de code gaat moeten zijn.

Nu is mijn vraag of het met die code zou lukken of moet er toch een dealer aan te pas komen alsnog.


alvast bedankt voor de info.

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik weet niet wat de vag-com allemaal kan,maar via interactief met de originele tester doet hij alles zelf als je precies doet wat de tester aangeeft.

Vex (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik ben naar dealer geweest, heb een uur moeten wachten en ze hebben alleen gezegd dat er twee storing zijn en dat ecu verkeerd is gecodeerd. Ze konden dan direct het toch terug coderen denk ik. mss schilt er toch iets anders.

Vex (0) PRO, 16 jaar geleden

Ben naar andere dealer geweest daar ben ik wel mee mogen binnengaan. De vas tester kon niet interactief op de een of andere rare manier toen zijn we de logincode en coderings code van de abs ecu gaan afhalen van ELZA. Het coderen lukt maar fouten blijven en na het contact af te zetten en terug op te zetten komt de codering terug op 00000. Dus volgens mij is het regel apparaat toch defect.

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Dit kun je naar mijn weten niet voor elkaar krijgen ZONDER interactief te gaan.

Vex (0) PRO, 16 jaar geleden

wat houd het interactief gaan eigenlijk in? toch gewoon de juiste codes opvragen die bij de auto horen?
mss wel belangrijk het is een auto ingevoerd uit duitsland

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Vex]wat houd het interactief gaan eigenlijk in? toch gewoon de juiste codes opvragen die bij de auto horen?
mss wel belangrijk het is een auto ingevoerd uit duitsland[/quote]
Als je een storing hebt,en je leest hem interactief uit,dan gaat de tester zelf een testprogramma starten wat met die desbetreffende storing te maken heeft.
Dus heb je bijvoorbeeld de storing "lambdasonde bereik overschreden",dan gaat hij een storingszoek programma starten om de lambdasonde te testen.
Dus bij de storingen die jij hebt gaat de tester een programma starten wat over jouw storing gaat.
En storingen zoals stuurhoeksensor zijn alleen interactief op te lossen.
De tester zegt dan wat jij moet doen,en zo loop je het programma door tot het eind.
Coderen en stuurhoeksensor inleren doet hij dan zelf.
Maar hij geeft dan ook aan als er iets stuk zou zijn.

erik2819 (0) PRO, 16 jaar geleden

Als je stuurhoeksensor defect is of soms als hij losgekoppeld is geweest slaat abs regelapp. een storing op en gaat de codering op nul.Je kunt het beste de stuurhoeksensor contr.,voedingspanning en eventueel meetwaardenblok contr.,als deze ok is dan abs regelapp. coderen en dan basisafstelling stuurhoeksensor uitvoeren.Misschien staan de procedures met een beetje geluk wel in elsa,maar vanaf mj 2000 is wel veel overgegaan in de tester zodat je bv ook geen betekenis van losse storingscodes kunt opzoeken.Van dit mj bestaan overigens ook nog de oude vertrouwde werkplaatshandboeken.Misschien mag je een kopie maken bij een dealer.
Gr. Erik

johndoornbosch (0) PRO, 16 jaar geleden

01044



Regelapparaat verkeerd gecodeerd
- Deze storing komt alleen bij uitvoering met ASR voor.
De gegevens-overdracht tussen het regelapparaat -J104 en het versnellingsbakregelapparaat vindt plaats via CAN-bus.
Zie ook "Werking van de versie ABS/EDS Bosch 5.3" op blz. 01-60.






- Het regelapparaat -J104 is voor een wagen met schakelbak gecodeerd. De wagen is met een automatische versnellingsbak uitgerust.
- Regelapparaat -J104 conform de versnellingsbakuitrusting coderen

Vex (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik kan het niet meer volgen, Volgens dealer moest het met andere codes en ik begrijp er niets meer van. Ik ga gewoon regel apparaat vervangen en kijken wat het geeft dit is mij het meest logische aangezien dat coderen terug op 00000 komt.

Beste John,
ik kan u niet mailen op de een of andere manier, maar de dealer heeft mij een uitdraai van elza meegegeven waar de codes instaan die hij geprobeerd heeft . bij inlog-codetabel esp de inlogcode 07595 en bij coderings code 06297. Dat lukte vervolgens maar code bleef niet staan na in en uit schakelen contact kwam terug op 00000. onderdeelnummer is 8E0 614 111 'T'

Iedereen al zeer bedankt, en prettige feesten verder.

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Heb je al interactief geprobeerd?

johndoornbosch (0) PRO, 16 jaar geleden

ik heb je een lijst met coderingen gemaild,is deze hetzelfde als die jij van de dealer hebt gehad?

Vex (0) PRO, 16 jaar geleden

interactief lukte niet volgens de dealer toen heeft die codes afgehaald van elza na inlogcode 07595 en coderingscode 06297. Dus niet hetzelfde als jij gemaild hebt.


groeten,

johndoornbosch (0) PRO, 16 jaar geleden

probeer mijn lijst maar

jos-br (0) PRO, 16 jaar geleden

Dat interactief dingen inleren gaat niet altijd. Wanneer er maar een kleine afwijking ergens inzit werkt het al niet meer. Ik heb dit pas met inleren van een sleutel gemerkt. Het chassisnummer stond niet in het regelapparaat, dus lukte het inleren niet. Met Vag-Com wel.

Jos.

Vex (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=jos-br]Dat interactief dingen inleren gaat niet altijd. Wanneer er maar een kleine afwijking ergens inzit werkt het al niet meer. Ik heb dit pas met inleren van een sleutel gemerkt. Het chassisnummer stond niet in het regelapparaat, dus lukte het inleren niet. Met Vag-Com wel.

Jos.[/quote]
Wij hebben dan manueel de codering ingevoerd maar dan zou het toch moeten gaan met de vas kast?

jos-br (0) PRO, 16 jaar geleden

Wanneer je de codes goed gebruikt zoals John die waarschijnlijk door heeft gemailt doe je in principe hetzelfde als via de interactieve weg, alleen hoef je wanneer interactief gewerkt wordt niet meer naar codes gezocht te worden, dit wordt dan voor je gedaan.

Jos.

Vex (0) PRO, 16 jaar geleden

Maar da is nu net het probleem, ik heb andere codes van dealer meegekregen dan john gemaild heeft. inlogcode 07595 en coderingscode 06297) Maar in john zijn tabel staat iets van 00000 voor schakel bak en 00003 voor automaat.

johndoornbosch (0) PRO, 16 jaar geleden

wat is de motor en bakcode ?

Vex (0) PRO, 16 jaar geleden

motorcode 'ARJ' tiptronic 'EBV'
[url=http://img174.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img174.imageshack.us/img174/3881/...[/img][/url]

johndoornbosch (0) PRO, 16 jaar geleden

ik heb je het een en ander gemaild ik hoop dat je er mee uit de voeten kan

Vex (0) PRO, 16 jaar geleden

Heel erg bedankt, Ga mij er eens mee bezig houden.

check

Beste antwoord, geplaatst door Vex (0) PRO, 16 jaar geleden

Het probleem is uiteindelijk opgelost zonder te veel kosten, gewoon nieuwe stuurhoeksensor van €208,00. Daarna terug de ecu van esp gecodeerd met inlogcode 07595 en coderingscode 06297, daarna stuurhoeksensor in basis gezet en weg waren lampjes,.

Heel erg bedankt voor het meedenken.

Ary (0) PRO, 16 jaar geleden

Note: De storing is ontstaan na de-montage van het stuur . Dan moet daar de storing ingezocht worden. Als dit niet voorzichtig wordt uitgevoerd dan wordt meestal de stuurhoeksensor kapot getrokken. Dit is een algemeen bekend verhaal en dit zou bij de Audi dealer bekend moeten zijn..
Ik begrijp daarom niet dat de dealer hier niet uitkomt.

Vex (0) PRO, 16 jaar geleden

Wsl wil de dealer hier niet uitkomen. Wij hebben niet echt goede ervaring met deze dealer.

erik2819 (0) PRO, 16 jaar geleden

Het scheelt natuurlijk ook of je zo even langskomt of dat de dealer tijd en de juiste monteur voor je heeft ingepland.Gr erik

Vex (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik had een afspraak gemaakt en gemeld dat het meer is dan gewoon uitlezen, dus dat het langer zou duren.

nja, Het is opgelost en ik ben blij.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.