auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A6: ESP lampje gaat aan en motor schokt even

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: BDV, Motorinhoud (cc): 2400, Vermogen (kw): 125

Hallo,

Sinds een week of twee treed het probleem op.
Bij starten (met warme motor) gaat soms het esp lampje aan en bij wegrijden schokt de motor (1x).
Rijd verder normaal en het esp lampje gaat na enige tijd (vrij snel) uit.
Ook tijdens het rijden treed dit soms op.

Uitlezen geeft de volgende combinatie van code's
Motor:
16487 - Luchtmassameter (G70) Signaal te sterk
Automaat:
18265 - Belastingssignaal Storingsmelding door motorregelapparaat.
ABS:
18265 - Belastingssignaal Storingsmelding door motorregelapparaat

Na wissen code's en direct uitlezen nadat bovenstaande optreed komt dezelfde combinatie steeds weer terug.

Soms wil bij stationair het toerental wel eens schommelen.
Vandaag sloeg de motor tijdens deze schommeling ook af.

Ik kom wel veel topics hierover tegen maar dan gaat het meestal over dieselmotoren.
Bij benzinemotoren lijkt het erop dat de temperatuursensor de boosdoener kan zijn.

Groeten,
Gé IJzendoorn

Geplaatst door

gé (60)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Temperatuursensor vervangen leek de oplossing, ging een dag goed.
Situatie nu:
Bij starten (met warme motor) gaat soms het esp lampje aan, toerental schommelt even.
Motor uit zonder gereden te hebben, uitlezen geeft (opnieuw) de volgende combinatie van code's
Motor:
16487 - Luchtmassameter (G70) Signaal te sterk
Automaat:
18265 - Belastingssignaal Storingsmelding door motorregelapparaat.
ABS:
18265 - Belastingssignaal Storingsmelding door motorregelapparaat

Na wissen code's en direct uitlezen nadat bovenstaande optreed komt dezelfde combinatie steeds weer terug.

Toch LMM of ??

gé 60

8 jaar

Orginele LMM:
Bij stilstaande test was de waarde van de de additieve- en meervoudige fuel-trim ruim onder de 15%
De piekwaarde van de LMM (in gram per seconde) is ongeveer 65%. Als die piekwaarde lager is dan 65% van het aantal pk's van de auto dan is het bijna zekerat de LMM overleden is. Deze zit dus net op de grens.

LMM vervangen (via ebay aangeschaft NIET orgineel. (ik wist dat dat niet goed zou gaan maar toch een poging gewaagd (tegen beter weten in).
Probleem werd nog wat erger! met een sterk stationair wisselend toerental waarbij de motor afslaat.
Bij stilstaande test was de waarde van de meervoudige fuel-trim 25%. Dus deze is bij voorbaat overleden.

Heb een orginele (gebruikte) LMM besteld.

gé 60

8 jaar

LMM vervangen en probleem opgelost.
m.vr.gr.

gé 60

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.