close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi Audi A3 AKL: foutcode 00533

Bouwjaar: 1999

Auto loopt perfect stationair 800 toeren na eenmaal verhogen naar 2500 toeren heeft de auto een onregelmatig toerental bij 2500 toeren. Dan word de gasklep telkens bijgesteld en daarna heeft de motor een stationairtoeretal van 1400 toeren.Gasklep huis is eerst gereinigd en toen vervangen en opnieuw ingeregelt met onze ADP-186 van autocom(tijdens instellen beweegt de gasklep een klein stukje heen en weer).4 Gas meting en parallel meting zijn goed. Wat ons nog wel opvalt is dat de motor stationiar 1,25 tot 1,60 V signaalspanning heeft op de luchtmassameter.Lucht lekkage tussen luchtmassameter en gasklephuis,carterontluchting en vacuumslangen van inlaatkeuzeklep zijn nagekeken.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
(040-2013626 of 06-51127655)of e-mail

Geplaatst door

schaap10795 (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Spanning zou moeten zijn bij stationair 1.1v en 1.6v bij 3000t/min. Hoe draait de motor als je de luchtmassameter uitschakeld?

geert3496 0
badge

20 jaar

Dan draait de motor 1500 toeren stationiar en iets onregelmatig.
Als ik met een scope op de sihnaaldraad van de luchtmassameter kijk dan zie ik dat de luchtstroom tijdens het inhouden van de motor plotseling heel even stijgt, dit is precies de dip in het toerental en het inhoeden van de motor.

schaap10795 0
badge

20 jaar

Zou toch eerst eens een andere luchtmassameter proberen, is dezelfde als golf4 1600, bora 1600, seat 1600.

geert3496 0
badge

20 jaar

Een andere luchtmassameter hebben wij geprobeerd en dit heeft geen enkel positief effect.
Tijdens stationair gasgeven zie ik wel een lichte beweging van de inlaatbuis van cilinder 4(kan van de gasklep).Ik ga toch het inlaatspruitstuk eens controlleren op eventuele schade?

schaap10795 0
badge

20 jaar

Tijdens het inhouden van de motor meten wij geen noemenswaardige verschillen in het motorvacuum.

schaap10795 0
badge

20 jaar

hallo,onder aan het inlaatspruit aan de kant van de distributie
zit een regelklepje met 2 slangaansluitingen voor het bedienen van de inlaatspruitstuk verstelling,als dit klepje doorlekt loopt die ook te hard stationair,succes

albert177 105
badge

20 jaar

Ook dat klepje hebben we afgesloten gehad en ook dit heeft geen resultaat.
Als de motor start loopt deze perfect 800 toeren als men 1 keer gas geeft tot boven de 2000 toeren komt de foutcede 00533 en loopt de motor 1300 toeren stationiar en rijdt heel slecht als je maar net gas hoeft te geven.

schaap10795 0
badge

20 jaar

Klink erg raar maar wissel eens je motor stuurapparaat ik denk dat het in je ecu zit groetjes rob

leber59 0
badge

20 jaar

Het probleem was een heel,heel klein scheurtje vlak achter de gasklep in het kunstof.Zo klein dat er nu de motor weer goed loopt geen verschillen in het vacuum te meten zijn.

schaap10795 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.