close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi 8D AUDI A4: foutcode 00575 Audi A4 turbodiesel

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AFN, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 81

ik heb heb probleem met een Audi A4 turbodiesel 81 Kw motorcode AFN uit 1997.
de auto trekt meestal prima op met voldoende vemogen maar af en toe valt het vermogen voor 1/3 weg. meestal na optrekken als ik even het gas loslaat en weer gas bijgeef mis ik vermogen. Net alsof de turbo niet wil. Geen rook of zo. Gebeurd warm en koud. Even stoppen en de motor uitzetten en alles is weer oke.
Uitlezen geeft de melding 00575. Absolute onderdruk inlaatspruitstuk.
Dit zegt schijnbaar iets over de turbodruk en/of het magneetventiel voor laaddrukbegrenzing. Eventueel schoepen vast van de turbo schijnt ook te kunnen.
Code 00575 kan dus schijnbaar meerdere oorzaken hebben.

iemand suggesties of tips wat te doen of waar te beginnen?

Geplaatst door

ookjo (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Alles bekijken wat je net zelf opnoemd...

Hans4040 1285
badge vip badge

8 jaar

Ja maar hoe dan? als ik de motor uitzet lijkt de storing zich te resetten. Kan ik dan nog iets bekijken of meten?

ookjo 0

8 jaar

Je hebt hem uitgelezen en de daarbij behorende foutcode`s....
Dan ga je daar zoeken wat er mis is.
Alleen uitlezen en verder niets doen heeft geen zin.

Absolute onderdruk heeft te maken met de MAP sensor.
Draadje los, slangetje lek....enz.

Hans4040 1285
badge vip badge

8 jaar

Alle slangetjes en kabels lijken oke.
Ik heb nu de EGR klep uitgeschakeld dmv een afdichting in de slang en een plaatje en pakking in de RVS leiding tussen in en uitlaatspruitstuk.
Geen verbetering, vermogen valt weg bij flink optrekken in (vooral) 4 en 5e versnelling
Verder een magneetklep gevonden die verbonden is met de EGR klep: HO 906 627 27 / 97 maar die bedoel je niet denk ik.
ook een magneetklep die verbonden is met de membraamdoos op de turbo:HO 906 627 A 26 / 97. Is dat de MAP sensor?
Ik kan verder geen sensor vinden die de turbodruk zou kunnen meten.
Het stangetje tussen die membraamdoos en de turbo zelf kan ik trouwens een kleine cm op en neer bewegen.
Wat kan ik nog meer controleren of meten?

ookjo 0

8 jaar

Lijkt opgelost. Al een paar weken geen storingen meer. Het handmatig bedienen van het stangetje naar de turbo en de EGR dichtzetten lijkt genoeg te zijn geweest. Dank je wel voor het meedenken.

ookjo 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.