Ik ben er al een tijdje mee bezig, maar kom niet van de foutcode 023F "Inlaatspruitstukdruk regelgrens overschreden" af. Met VagCom is het een andere code 0575.
Inmiddels is er wel het een en ander aan de Audi gebeurt:
° Druksensor op de intercooler vernieuwd
° Luchtmassameter vernieuwd
° Nieuwe verstuivers
° Koelvloeistofsensor vernieuwd
° Verstelbare turboschoepen doen het ook wel
Wat kan ik nog controleren of wat komt nog wel eens voor bij deze motor (AFB)?
Groeten, Frans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
sensor absolute druk foute weer gave??
(Half) verstopte kat geeft dezelfde foutcode of de N75 klep die niet (goed) werkt.
Gr.
Magneetklep(n75) of turbo heb zelf een keer meegemaakt eerst klep n75 vervangen maar jammer genoeg lag het probleem aan turbo
16 jaar
Je kunt het beste eens met een actuator test kijken of bijv. de magneetklep nog werkt. Rijdend uitlezen geeft eigenlijk altijd uitsluitsel.
Jos.
home → lijst met foutcodes
foutcode: 00575
nl Vuldrukbegrenzing regelverschil
du Saugrohrdruck Regeldifferenz
en Intake Manifold Pressure Control Limit Surpassed
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Er ontstaat een te groot regelverschil, m.a.w. de geleverde turbodruk voldoet niet aan datgene wat gevraagd wordt. De geleverde laaddruk kan dan te hoog, maar ook te laag zijn.
Problemen met de laaddruk, misschien met de N75 of de turbo.
--------------------------------------------------------------------------------
Intake Manifold Pressure: Control Limit Not Reached.
Mogelijke verschijnselen:
Stotterend en/of onregelmatig lopen, slecht en/of onregelmatig trekken, inhouden bij gas geven etc. (pas op: dergelijke verschijnselen kunnen zich ook voordoen bij een slecht werkende LMM).
Noodloop.
Mogelijke oorzaken:
Slangaansluitingen verwisseld, niet aangesloten, geblokkeerd of lekkend
Magneetklep vuldrukbegrenzing (turbodruk regelaar) (N75) defect
Lekkage tussen turbo en motor
Variabele schoepen van de turbo functioneren niet goed, die blijven misschien hangen op een punt waar dan te weinig turbodruk wordt geleverd.
Turbo defect
Mogelijke oplossingen:
Werk deze lijst helemaal (en op volgorde) af.
--------------------------------------------------------------------------------
Intake Manifold Pressure: Control Limit Exceeded.
Mogelijke verschijnselen:
Stotterend en/of onregelmatig lopen, slecht en/of onregelmatig trekken, inhouden bij gas geven etc. (pas op: dergelijke verschijnselen kunnen zich ook voordoen bij een slecht werkende LMM).
Noodloop.
Mogelijke oorzaken:
Magneetklep vuldrukbegrenzing (turbodruk regelaar) (N75) defect
Variabele schoepen van de turbo functioneren niet goed, die blijven misschien hangen op een punt waar dan te weinig turbodruk wordt geleverd.
Mogelijke oplossingen:
Werk deze lijst helemaal (en op volgorde) af.
--------------------------------------------------------------------------------
Intake Manifold Pressure: Control Difference.
Mogelijke verschijnselen:
Stotterend en/of onregelmatig lopen, slecht en/of onregelmatig trekken, inhouden bij gas geven etc. (pas op: dergelijke verschijnselen kunnen zich ook voordoen bij een slecht werkende LMM).
Noodloop.
Mogelijke oorzaken:
Slangaansluitingen verwisseld, niet aangesloten, geblokkeerd of lekkend
Magneetklep vuldrukbegrenzing (turbodruk regelaar) (N75) defect
Variabele schoepen van de turbo functioneren niet goed, die blijven misschien hangen op een punt waar dan te weinig turbodruk wordt geleverd.
Mogelijke oplossingen:
Werk deze lijst helemaal (en op volgorde) af.
--------------------------------------------------------------------------------
Praktijkervaring 1 Kijk eens hier bij Problemcar.nl.
Praktijkervaring 2 Kijk eens hier bij de TDIclub.nl.
Praktijkervaring 3 Een auto die ik laatst had, en ook mijn eigen auto vandaag, hadden precies dezelfde klacht: ploef einde trekkracht en noodloop met foucode 00575. Wanneer je dan de logs maakt en bekijkt dan is gevraagde en geleverde turbodruk nagenoeg gelijk en toch gaat de auto in noodloop. Na visuele controle van de vacuüm slangen en meten met een losse vacuümmeter kon ik niets bijzonders ontdekken. Toen de voorpijp los geschroefd en opnieuw gaan rijden met als resultaat dat de auto trok als nooit tevoren. Beide katalysatoren dus defect en een los gedeelte daarvan, overigens niet hoorbaar, deed af en toe de uitlaat pijp vernauwen.
Dank aan 'Volkswagenfreak'.
Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 01 februari 2008. Bron
--------------------------------------------------------------------------------
Verbeteringen / Aanvullingen Zoeken Bronvermelding Pas op Disclaimer Copyright © 2002-2008 G. Speek VAG-COM home
--------------------------------------------------------------------------------
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar