close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A6: foutcode 564 voorontst positionering niet bereikt

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2500 tdi v6

hallo ;

foutcode 564 na vervangen van de distributieriem en alternator !
mil lampje brandt , uitlezing voorontst posititionering niet bereikt !
alle paspennen in krukas ,nokkenassen , en injektiepomp passen perfekt !

Iemand enig idee ?

mvg Christoph

Geplaatst door

stoffel10 (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik weet niet waar je mee uitleest, maar de omschrijving pas volgens mij niet bij de foutcode.

00564 = Fout in Bedrading

Mogelijke verschijnselen:
1. Startblokkering is actief
2. Motor wil niet starten

Mogelijke oorzaken:
1. Geen signaal, of een onwaarschijnlijk signaal, op de W-lijn tussen de Startblokkering en de ECU
2. De baudrate van de communicatie staat verkeerd
3. Het contact is onmiddellijk weer AAN gezet (tijdens de After-Run) nadat de motor is uitgeschakeld
4. De Control Module van de Startblokkering is defect

Mogelijke oplossing:
1. Check de W-lijn tussen de Startblokkering en de ECU
2. Check de baudrate-setting van de communicatie
* Pas de correcte coding toe op de Control Module
3. Wacht tenminste 10 seconden na het uitschakelen van het contact voordat je het contact weer aanzet
4. Check/vervang de Control Module van de Startblokkering

oldford 0
badge

14 jaar

dat de paspennen passen wil niet zeggen dat de pomp op tijd staat,deze moet je met een testkast afstellen in de basisstand en op 2 gr na bdp zetten bij een bedrijfstemperatuur van ca 85 graden celsius.


gr john

hallo ;

wagen draait terug . We hebben even de wagen aan sleepkabel getrokken en deze sprong direkt aan . Naar het schijnt blijken deze wagen zich moeilijk te ontluchten aan de dieselpomp. Er was inderdaad een leiding van de dieseltoevoer losgemaakt geweest !

john , de pomp staat nu op 0 graden , uitgelezen met texa en bosch , is dit goed of zet ik hem toch maar op 2 graden voor de zekerheid ?!

mvg Christoph

stoffel10 0
badge

14 jaar

0 is op de rand van de tolerantie het moet 2 p/m 2 na bdp zijn dus ik zou hem op 2 na bdp zetten.


gr john

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.