Deze auto geeft de volgende foutcode
vervangen is regelaar schakelklep(03l 129 086 ) - probleem niet opgelost motorlampje is terug gaan brangen - foutcode gewist en komt telkens terug. Dan aluminium reparatieset geplaatst maar probleem blijft hetzelfde
18447 P2015
Deze foutcode is 'Generic OBD' (voor elke autofabrikant dezelfde omschrijving en betekenis). De onderstaande verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's; voor andere automerken kunnen die in detail afwijken.
nl Positiesensor Klep Inlaatspruitstuk, bank-1 onaannemelijk signaal
du Geber Saugrohrklappenstellung unplausibeles Signal
en Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1) Implausible Signal
Extra info bij de foutcodes.
Let op: onderstaande gegevens zijn niet afkomstig van het VAG concern, wel uit talloze andere bronnen. Volledig en foutloos kan dus niet worden gegarandeerd. Blijf kritisch nadenken.
Mogelijke verschijnselen:
Verlies van vermogen
Storingslampje (MIL) brandt
Mogelijke oorzaken:
Klep Inlaatspruitstuk defect
Motor (V157) van Klep Inlaatspruitstuk zit vast / is defect
Software-versie / Firmware-versie van de ECU is onjuist
Bedrading en/of verbindingen defect van/naar de Motor (V157) van Klep Inlaatspruitstuk
Mogelijke oplossingen:
Check / vervang Klep Inlaatspruitstuk (tandwieltjes kunnen beschadigd zijn)
Check (outputtest / basisc settings) / vervang de Motor (V157) van de Klep Inlaatspruitstuk
Check / repareer de bedrading en aansluitingen van/naar de Motor (V157) van Klep Inlaatspruitstuk
Extra info:
In sommige gevallen kan dit probleem alleen worden opgelost door het hele Inlaatspruitstuk te vervangen
De motor (V157) van de Klep Inlaatspruitstuk en de Positiesensor van de Klep Inlaatspruitstuk (G336) kunnen in één unit (behuizing) zitten
Indien aangetroffen in een VW Golf/Jetta (1K): 1.9l PD-TDI (BRM), check dan de software-versie van de ECU: 03G-906-016-AB @ 7328 of 7550 en 03G-906-016-AC @ 7280 of 7551 hebben beiden een softwarefout waardoor een speciale Adaptation nodig is voor de Motor (V157) van de Klep Inlaatspruitstuk, en anno september 2012 kan die aanpassing alleen door de dealer worden uitgevoerd
Van toepassing op alle 3.0lt V6 TDI commonrail blokken. Dat hij de onderste aanslag niet bereikt komt meestal door een versleten kogelkopje. Hier is een reparatieset voor te krijgen 059 198 212 en kost ongeveer 16,40 ex btw bij de dealer. Links en rechts een reparatieset gemonteerd en alles draait weer probleemloos zonder fouten.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Reparatieset zoals op foto hierboven is ook al geplaatst.
De kleppen worden perfect aangestuurd, de bedrading is ok, foutcode blijft terugkomen en mil lampje brandt
we gaan het inlaatspruitstuk ook vervangen maar dit is pas eind juni beschikbaar - houden jullie op de hoogte
we hebben het inlaatspruitstuk vervangen - maar het vreemde is je kunt de fout wissen en deze blijft weg (maar we zijn er achter gekomen dat eenmaal de centrale vergrendeling gebuikt wordt - slot dicht slot open gaat het lampje terug branden) zolang je de centrale vergrendeling niet gebruikt - rarara
Probleem opgelost - centrale vergrendeling alles doorgemeten die was ok - de oude stelmotor terug geplaatst met nieuw inlaatspruitstuk en PROBLEEM IS OPGELOST (de nieuwe stelmotor was een aftermarked product)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar