Bij deze oude A4 6 cilinder is het probleem dat deze zowel koud als warm vaker niet aanslaat.
Na lang doorstarten slaat ie meestal wel aan en ruikt opp dat moment ook erg naar benzine.
Eigenaar heeft inmiddels ontdekt dat, wanneer hij auto in 1e versnelling zet en sleutel omdraaid zonder koppeling in te trappen, hij dan meestal wel doet.
Dit zijn de uitgelezen fouten:
18010 - Power Supply Terminal 30
P1602 - 35-10 - Voltage too Low - Intermittent
17972 - Throttle Actuator (J338)
P1564 - 35-10 - Under-Voltage during Basic Setting - Intermittent
17973 - Throttle Actuator (J338)
P1565 - 35-10 - Lower Stop not Reached - Intermittent
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62)
P0118 - 35-10 - Signal too High - Intermittent
17547 - Fuel Trim: Bank 2 (Add)
P1139 - 35-00 - System too Rich
Ik heb zelf het vermoeden dat het aan contactslot of systeemrelais zou kunnen liggen ivm te lage spanning op klem 30.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de accu niet te zwak?
Accu is recent vernieuwd, heb er tot nu toe niks meer aan gedaan ivm tijdgebrek.
Raar,als de versnelling ingeschakeld wordt tijdens starten zakt de spanning nog meer omdat dan de wagen ook voortbewogen wordt.
Er was toen der tijd een update omdat de kleppen bleven openstaan door vervuiling,(andere thermostaat en themperatuur voeler meen ik.
Misschien iets dergelijks aan de hand?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar