close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A3: foutmelding

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AXX, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 147

hallo,
mijn zoon heeft een audi waarbij steeds op nieuw het foutmeldingslampje aan gaat . garage heeft naar zeggen onderdelen vervangen maar de melding (motortje ) blijft maar komen.

heeft iemand dit ook, of mee gemaakt en het is wel opgelost?

peter

Geplaatst door

peteraannemer (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er zijn tientallen (zo niet honderdtallen) redenen waarom die lamp aangaat. De oplossing kan dus ook nogal wat verschillen.

Welke foutcode wordt er uitgelezen? Exacte tekst en liefst het nummer van de foutcode(s).
Aan de hand daarvan kan pas een specifieker antwoord worden gegeven.

oldford 0
badge

7 jaar

Dit is alleen op te lossen door de auto uit te lezen met geschikte diagnose apparatuur, aan de hand van de foutcode`s de zaak repareren en dan het lampje (MIL) te resetten.
Als je de foutcode``s weet kan je ze hier plaatsen, misschien dat we dan wat verder komen.

Mvg.

Hans4040 1285
badge vip badge

7 jaar

Ah...net te laat...goeie middag oldford

Hans4040 1285
badge vip badge

7 jaar

ik heb mijn zoon bereikt.
de wagen is een paar keer uitgelezen waaronder een keer door een dealer. er is een klep vervangen ( EGR ik dacht dat alleen diesel dit hebben). fouten zijn er meerdere keren uit gehaald en de ecu ook op nieuw ingesteld.

ik heb mijn zoon gevraagd om ook op de site te komen. uit de eerste hand is de beste.

gr peter

Peter, jou zoon is van harte welkom en inderdaad, het praat makkelijker met degene die de problemen ondervind.
We zien hem wel verschijnen.

mvg.
Hans, admin.

Hans4040 1285
badge vip badge

7 jaar

Hoi allen,

Mijn vader was zo vrij om hier een topic te starten, bij deze het volledige verhaal:

Een paar maanden geleden hebben mijn vriendin en ik een Audi A3 2.0 TFSI uit 2005 aangeschaft, met name het motorblok was voor mij een van de belangrijke punten om de auto te kopen. De auto had wel een geschiedenis want het motorblok was vervangen nadat de eerste te maken had gehad met een geknapte multiriem op de snelweg. Omdat wij bij twee proefritten niks vreemds hadden gemerkt hadden we wel vertrouwen. De auto stond te koop bij een reguliere garage en wij hebben hem bij een Audi dealer laten keuren (na aankoop). Een van de punten die werd genoemd in het rapport was weinig vermogen, maar dat leek ons wat vreemd want de auto leek goed te rijden.

Echter, na een paar ritten ging het motormanagementlampje aan. De EGR klep (heet dit ook zo bij benzine motoren?) bleek een storing af te geven. Na het verwijderen van de storingscode reed de auto weer als een zonnetje. Maar na een paar ritten verscheen het storingslampje, deze keer was het verschil in vermogen mij ook opgevallen. Namelijk de auto voelt aan alsof er geen turbo meer op zit (ook al is de auto vergeleken met de meeste andere nog steeds niet langzaam). De storing bleek voort te komen uit de klep, deze stond continue vol open waardoor de ECU dacht dat de benzine/lucht verhouding niet klopte. Daardoor ging de motor in een soort noodloop met minder vermogen als gevolg.

Hierop is de klep vervangen, in eerste instantie voor een niet origineel Audi onderdeel. Helaas mocht dit ook niet baten want na een paar ritten ging het lampje aan en het vermogen omlaag. In Duitsland was dit goed te merken want harder dan 190 ging de auto niet. De garage waar we de auto hadden gekocht stelde voor om de ECU te laten overschrijven, dit zou wel door een Audi dealer gedaan moeten worden. Zo gezegd, zo gedaan, al moest er wel een officiële Audi klep in. Toen we de auto terug kregen was het hele systeem gereset (alle radio zenders waren uit het geheugen etc) en de auto had zijn vermogen en er waren geen storingen. Helaas was ook dit niet de oplossing want na 5 of 6 ritten gaf het dashboard weer een storing aan en de motor was weer even traag als altijd.

Nu moet ik zeggen dat de garage waar we de auto hebben gekocht altijd erg behulpzaam is geweest en wij er geen kosten aan hebben gehad. Maar, na zoveel maanden is het probleem nog niet opgelost. Nu zit ik zelf te denken aan het softwarematig uitschakelen van de klep, zoals men dat vaak bij diesels doet. Maar misschien heeft iemand hier de oplossing?

Dank alvast voor het meedenken,

Casper

het probleem wordt door mijn zoon verder afgehandeld

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.