👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Goedemiddag,
Wij hebben hier een Audi A4 1.6 ALZ van 2001 staan met het volgende probleem:
Auto kwam binnen met de klacht dat de kachel niet warm werd, wij hebben vervolgens de thermostaat (complete huis) vervangen (deze was duidelijk inwendig defect) en daarna bleek er geen circulatie te zijn en het water in de kop ging koken waarna er water uit het expansievat begon te komen. Diverse malen gecontroleerd of lucht in het systeem de oorzaak was maar dit blijkt niet het geval.
Reeds gedaan:
- waterpomp vervangen hier bleek een klein scheurtje in een schoep te zitten (geen resultaat, pomp draait prima maar geen circulatie)
- temperatuursensor aan het blok vervangen
- bekabeling naar thermostaat gecontroleerd
- relais vervangen onder de ECU
- koelsysteem gespoeld (is volledig open en schoon)
- leeg thermostaathuis gemonteerd (direct circulatie)
- eind vorig jaar is de koppakking vervangen bij een andere reparatie dus deze sluiten wij vooralsnog uit
Probleem lijkt nu te zijn dat de thermostaat niet wordt aangestuurd, de bedrading is goed, er is een goede 12v en een goede massa aanwezig. Iemand een idee welke sensor of welke factor de ECU doet besluiten om de thermostaat aan te sturen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zomaar een idee;
Thermostaat verkeerdom gemonteerd..of kan dat niet?
Nee dat is niet mogelijk, je krijgt een heel huis met een geintegreerde thermostaat geleverd, deze past maar op 1 manier.
Heb het zelf niet meegemaakt maar gehoord van een collega die bij een vw-dealer werkt: heb je wel de juiste koelvloeistof gebruikt? Het schijnt zo te zijn dat de vw-vloeistof niet met alle koelvloeistof mengt en dit kan tot gevolg hebben dat de circulatie stopt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar