close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A4-Avant: geen compessie

Brandstof: Diesel, Motorcode: bdg 2.5 tdi v6

goedendag allemaal
ik heb hier een a4 2.5 tdi bdg staan die geen compessie heeft
het is allemaal begonnen met een afgelopen distributieriem
nieuwe riem geplaatst toen liep hij weer maar toen ik het front weer herplaatst had deed hij het niet meer
bij het starten klonk het net of hij geen comressie had koppen gedemonteerd gereviceerd aantal nieuwe kleppen en stoters gemonteerd koppen weer geplaatst distributie op tijd met sp. tools vag .
liep weer goed maar toen hij warm was viel hij weer uit en wou niet meer starten ?
24 nieuwe klepstoters vervangen er waren een aantal gewoon leeg zacht alees weer inelkaar gezet starten lopen als een zonnetje. blokje om geweest liep verder goed redelijk veel vermogen kom weer op de werkplaats slaat af en loopt niet weer smorgens start hij nog een keer moeizaam daarna niet weer
heb hem compressie gemeten zeeer weinig compessie barretje of 7
oliedruk gemeten bij de turboleiding 4 bar druk stationair
ik heb het vermoeden dat hij niet voldoende olidruk in de koppen krijgt met als gevolg dat de nokkenassen de klepstoters leegdrukken en de tuimelaar niet de kleppen maar de stoters indrukt.
je zou haast zeggen dat de olie zeef verstopt zit of de oliepomp niet genoeg opbrengst heeft.
de auto heeft 180000 km en het was voor dat de riem gesprongen was wel goed .

wie heeft zo iets ooit meegemaakt of heeft een sugesstie alles wat je aan zon auto doet kost veel tijd heb er al een uurtje of 30 in zitten word een beetje hopeloos de klant wil de auto ook graag terug
vriendelijke groet bas

Geplaatst door

bas jan (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De koppakking heb je goed nagezien of de gaten er allemaal zijn.Zo te horen krijgen de klepstoters geen oliedruk.

claxon 0

13 jaar

stillegklep staat misschien dicht

yves.vriens 0
badge

13 jaar

Op alle cilinders 7 bar? En als hij daarvoor gewoon goed liep, dus op 6 cilinders dan kan het eigenlijk niet aan het blok zelf liggen denk ik.
Inderdaad wat Yves zegt zou dan heel goed kunnen, de motor zuigt dan geen lucht aan omdat die klep dicht blijft staan dus geen lucht is geen compressie.
En als je toch de oliedruk verdacht vind dan deze druk meten tijdens starten en kijken wat hij aangeeft of desnoods de wagen slepen zodat je met meer dan 1000 toeren de oliedruk kunt zien (mits geen automaat is natuurlijk).
En de verstuivers dichten ook allemaal goed af op de kop?

ricky 10
badge

13 jaar

hallo techniek vrienden
ben druk met de audi bezig verwijderd heb ik de oliepomp en oliefilterhuis
wat mij opviel was dat bij deze motor het carter al eens verwijderd is geweest en deze herplaatst is met veel te veel zwarte silicone kit en in het oliezeefje een aantal stukjes kit heb aangetroffen hetzij zorgt voor verstoppingen of olieklepjes die open blijven staan.
wat mij ook opviel was dat alle onderdelen in deze motor gedateerd zijn met 05 dus het bouwjaar 2005
maar de oliepomp dateerd van 2004 wat ik vreemd vind. mijn plan is om het oliefilterhuis en de oliepomp te vervangen zodat we die kunnen uitsluiten als ik die gemonteerd heb bericht ik jullie opnieuw. oja het betreft een automaat dus slepen is geen optie. en wat is een stillegklep als jullie die afsluitklep voor het verzamelinlaatspruitstuk bedoelen dan staat die gewoon open heb het ook geprobeerd zonder die klep
vriendelijke groet bas

bas jan 0
badge

13 jaar

Als het oliefiler verstopt dan gaat er een klep open zodat de olie ongefiltert het smeersysteem binnengaat.Hoe ver zijt ge dan van huis.

claxon 0

13 jaar

nou de oliepomp vervangen nieuw en het oliefilterhuis resultaat bij koude motor loopt hij perfect
maar naarmate hij warmer word gaat hij slechter lopen . ook vervangen de vacuumpomp achterop de kop word ook door olie gesmeerd misschien te veel verlies maar nee mocht ook niet baten
ben bang dat er een verstopping van silikonekit in zit of lekkage intern denk dat er maar een ding opzit motor eruit en elk onderdeel controleren en testen en of vervangen. mocht er nog iemand zijn met een idee dan hoor ik het graag groet bas

bas jan 0
badge

13 jaar

Waar kan hij veel oliedruk verliezen,op een lagerschaal.Als de olie dik is er minder verlies(koud)
Je hoeft het niet te doen maar bij warme motor of dunne olie het kleppendeksel eraf en zien op hevige lekkage bij de lagerschalen.
Oliedruk is die goed? Zal wel anders brandt het oliedruklampje.
Ik zou zelfs de klepstoters eruit halen en zien of er olie verschijnt aan de oliegaatjes.

claxon 0

13 jaar

Hallo, die 4 bar oliedruk stationair is dat bij koude of warme motor? Wat zijn de waardes op toeren koud/warm ? Groet Jan227

Jan227 30
badge

13 jaar

als hij bij warme motor stationair 4 bar overhoud is veel dus ik denk niet dat je het in de oliedruk moet zoeken, en als deze zo laag is dat de
stoters niet meer vullen dan gaat de oliedruklamp ook wel aan.
tikt de motor ook erg als deze warmer word?

A Wouters 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.