Audi AUDI A6 LAKEQ1QA5: Hoe openen als afstandsbediening niet werkt en portiersloten ont

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: AKE, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 132

Beide afstandsbedieningen werken opeens niet meer. Vermoeden dat de accu leeg is. De Audi A6 (C5) heeft echter GEEN cilindersloten in beide portieren en achterbak. Hoe krijgen we deze auto (en motorkap) open (zonder schade)?

veerbol

Geplaatst door veerbol (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

check

Beste antwoord, geplaatst door Hans4040 (190) PRO, 7 jaar geleden

In geval van een lege accu:
probeer via de onderkant van de auto +12 volt te zetten op de aansluiting van de startmotor of dynamo (dikke rode draad) en min op massa van motorblok.
zo krijg je weer 12 volt op het systeem.

ferdinand (0), 7 jaar geleden

Zit er echt niet een kapje op je portiergreep zoals o.a. bij een Laguna.Daar onder zit het slot.

Hans4040 (190) PRO, 7 jaar geleden

@ferdinand, dit gaat over een Audi A6...

ferdinand (0), 7 jaar geleden

Hans,dat heb ik wel gezien.Het was meer een suggestie.Ik kan me niet voorstellen,dat er auto,s zijn zonder sloten met een sleutel.Sta je in the middle of nowhere en is je batterij leeg.Het zou verboden moeten worden.
Ferry

Hans4040 (190) PRO, 7 jaar geleden

Oke, we wachten af hoe en of veerbol reageerd...

veerbol (0), 7 jaar geleden

De deur licht open trekken en hengelen heeft geen zin. Als de A6 met de afstandsbediening (AB) afgesloten wordt, kan je de auto van binnen uit überhaupt niet meer open doen (enkel en alleen met de AB, een veilige gedachte :o).

We hebben de auto opgekrikt, onderplaat losgeschroefd en met een lange schroevendraaier, waar prik via een startkabel op stond, contact gemaakt met de plus-aansluiting van de startmotor (recht in 't midden), zodat er weer prik op het systeem kwam te staan. Daarna waren we in staat om met de AB de A6 te openen. Wel zorgen dat je geen kortsluiting maakt met de schroevendraaier!

Voor nu heb ik een draad vanaf mijn accu in de raamrichel liggen, totdat ik weet wat de oorzaak is. Sowieso is de accu vermoedelijk overleden. Voor de toekomst zal ik ergens een aansluiting moeten maken om van buitenaf prik op het systeem te kunnen zetten. Permanente voeding in de trekhaakstekker of gewoon ergens een waterbestendige stekker plaatsen.

Ik ben nog steeds benieuwd of iemand weet wat de gedachte van Audi is geweest (als ze daar überhaupt over nagedacht hebben)!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.