ik heb een a4 automaat van 1998 met een necam/coltec g3 systeem
auto rijdt en loopt goed alleen met veel pijn en moeite is een verbruik van 1:6.5 (lpg) haalbaar .
naar mijn idee moet dit zuiniger kunnen
wie heeft hier ervaring mee en/of een oplossing voor
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik heb een A3 welke meestal 1:10-11 loopt, alleen als ik hard rijd bv.175 km/u loopt deze 1:7-8. Ik heb een keer een lekkage gehad aan het gassysteem voor de afsluitklep maar dat kon je ook ruiken, heb je dat al gecheckt??
Wanneer de onderdruk slang van het inlaatspruitstuk naar de verdamper lek/kapot is gaat de auto op een rijker mengsel rijden omdat de gasdruk hoger wordt. Daarnaast is het mogelijk dat het systeem op de koude start blijft staan. De AG systemen zijn zelf uit te lezen dmv knipper codes.
19 jaar
heb de vacuumslang bekeken ( niets gevonden)waar zit de uitlees stekker en hoe lees ik m uit ? proeflampje ....... en dan ?
heb jij codes of kan ik die ergens vinden .
heb gister getankt en nu wel een verbruik van 1:10,8 maar das zeldzaam zit dus een problem in wat niet constant is
als hij overschakelt naar benzine ( gas op ) blijft er toch nog 1 groen ledje branden in de gas schakelaar en heel soms schakelt hij weer ff op gas en 2 km later weer naar benzine.
ben zelf in het bezit van een crypton obd tester maar kan het gas daar niet mee uitlezen !
heb inmiddels contact gehad met een gasinbouw bedrijf
die mij vertelde eerst het verdeelblok te reinigen en de rubbers te vervangen( normaal onderhoud)
dit heb ik gedaan maar ipv de de auto nu beter rijdt op gas loopt hij helemaal niet meer op lpg schakelt wel naar lpg maar slaat dan af.
heb verder nergens aangezeten alleen rubbertjes vervangen en huis gereinigd .
alle afsluiters krijgen spanning maar niet lopen op lpg wie heeft dit eerder bij de hand gehad ??????
PROBLEEM OPGELOST.
na het reinigen van de verdelerhuis en het vervangen van het membraam en de o-ringen is het probleem opgelost.dat de auto niet meer op lpg liep lag aan de veer in het verdeelblok!!.
Hallo,
Ik heb een audi A4 1998 TDI 90 pk, heeft 290.000 km gelopen, staat op 18 inch banden, mijn verbruik is gewoon superhoog, hij rijdt 1 op 9, wat kan ik hier aan doen.
Het is een automaat, ligt het aan de wielen? ik rij voornamelijk in de stad veel, en trek hem niet door, laat de automaat bij toerental 2500 schakelen.
Voor de rest moet ik vaak stuurolie bijvullen, en onlangs heb ik weer een liter koelvloeistof bijgevuld. Graag jullie hulp.
16 jaar
[quote=A4 TDI 90 pk]Hallo,
Ik heb een audi A4 1998 TDI 90 pk, heeft 290.000 km gelopen, staat op 18 inch banden, mijn verbruik is gewoon superhoog, hij rijdt 1 op 9, wat kan ik hier aan doen.
Het is een automaat, ligt het aan de wielen? ik rij voornamelijk in de stad veel, en trek hem niet door, laat de automaat bij toerental 2500 schakelen.
Voor de rest moet ik vaak stuurolie bijvullen, en onlangs heb ik weer een liter koelvloeistof bijgevuld. Graag jullie hulp.[/quote]
beste advies: afscheid nemen; dit wordt een schip van bijleg. Nieuw stuurhuis, koppakking??? en dan het verbruik nog........
Overigens, volgende ronde is een nieuw topic starten beter dan jouw wagen toevoegen aan een heel ander type.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar