close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi S4: inhouden bij constante snelheid

Bouwjaar: 1993

Ik heb het volgende probleem met mijn audi 100 / s4 / V8-4.2(280.000KM). Stationair loopt de auto prima maar bij constante snelheden (snelheid maakt niet zoveel uit) houd de motor regelmatig in. Is per dag ook anders. Bij accelereren is er geen probleem. Indien ik de auto in z'n vrij zet en het gaspedaal op een willekeurige stand zet dan is het toerental niet stabiel. Toerenstabilisatie sensor is reeds vervangen maar met weinig/geen resultaat. Reeds injector reiniger aan de benzine toegevoegd. 8000 KM geleden is het benzinefilter vervangen en is er een K&N luchtfilter geplaatst.
Het uitlezen van de motor geeft geen foutmeldingen.
Mijn garage weet het even niet. Iemand die dit herkent of de oplossing weet?

Thanx!

Geplaatst door

Guliman (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

doe het normale luchtfilter er eens in terug, en probeer het dan eens. Ook al gezocht naar lekkage in de inlaatpijpen?? Alles moet hier van de motor tot de luchtfilterbak 100% dicht zijn.

audia4 0
badge

19 jaar

Bedankt Harry, ga ik doen / controleren!. Je hoort van mij.

Guliman 0

19 jaar

Hallo Harry,
mijn garage heeft nog contact gehad met de techneuten van Bosch. Hun idee is dat de stappenmotor niet meer goed functioneerd (vuil?). Woensdag gaat de wagen naar de garage en zal ook jouw idee gevolgd worden. To be continued..

Guliman 0

19 jaar

Hallo Harry,
hier mijn relaas van gisteren bij de garage. Ze hebben jouw suggesties opgevolgd. Dat mocht helaas niet baten. Vervolgens hebben de gasklep en de stappenmotor schoongemaakt maar ook dat lost niets op. Nog enig idee?

Alvast bedankt voor je hulp,
Paul

Guliman 0

19 jaar

ik lees nog niks over de staat van de injectors..?

na 280000km hebben deze geen schuld meer! zijn deze al eens getest!


paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Paul, kan je dat niet zien bij het uitlezen?? (Misschien een domme vraag hoor)

Fredo 0

19 jaar

hoi frederik


deze auto heeft een beperkte mogelijkheid tot uitlezen..

eigelijk zou je de injecktors bij een bosch servicecenter om de hoek moeten gooien!

deze mannen kunnen ze perfect testen op werking! ( voldoen ze wel aan hun waarden! kun je dit weer uitsluiten )


paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Oké bedankt Paul. Ja, had ook geen rekening gehouden met het jaartal van de wagen enzo.

Frederik

Fredo 0

19 jaar

Heren,
jullie suggestie is ook al door de garage geopperd. Uitlezen van de auto (garage is een bosch gecertificeerd bedrijf) is inderdaad erg beperkt mogelijk. Punt is dat het demonteren van de 8 injektors een hele klus is (en dus kostbaar). De garage denkt ongeveer 2 dagen nodig te hebben.
Vraag aan jullie: kan een injektor verslijten / kapot gaan en is de geneomde 2 dagen erg overdreven?

Mijn dank,
Paul

Guliman 0

19 jaar

hoi paul

idd, een hele klus ( als je het niet goed kunt inschatten hou je idd, ruime marges aan ) 2,dagen is 16,uur arbeid! ( vind ik veel ) ze houden vind ik een vrij hoge marge aan! (het kan immers ook tegen zitten zullen ze wel denken )

vraag eens een prijsopgave bij een dealer!

hun hebben immers veel meer ervaring ( kwa de/en montage met dit type motor dan een bosch sevicecenter!

gezien kwa! tijd zou een dealer wel eens sneller kunnen zijn!

in dit geval kun je soms ook voordelen hebben...

paul,

P. Kelder 0
badge

19 jaar

Heren,

het heeft even geduurd maar het echte probleem is boven water. Na een stilstand van 3/4 jaar liep de wagen zeer slecht en blaasde veel blauw (olie) aan de achterkant. De garage kreeg de auto niet meer door de APC keuring en ging een aantal test uitvoeren. Eerst werd de lambdasonde vervangen. Geen resultaat. Toen zijn de 2 catalysators vervangen. Wederom geen resultaat. Bleek dus dat door het hoge olieverbruik de lambdasonde geheel vervuilde en geen meting meer kon verrichten met als gevolg dat de auto voor geen meter liep. Via Coen Donkers navraag gedaan omtrent de prijs van een ruil (waarvoor mijn dank!) en even een kostenplaatje gemaakt. Geschatte kosten € 5.000,00. Dat was te veel van het goede en was ik niet van plan om uit te geven. Toen kwam mijn garage (Robert de Hoen) met het idee om het blok te flushen met Forthé. Normaliter ben ik niet zo'n voorstander van flesjes en potjes maar goed, baad het niet dan schaadt het niet. Het blok is nu geflushed en het resultaat is verbazingwekkend. De auto kwam gelijk door APK keuring en begint met de dag beter te lopen. Inhouden doet hij alleen nog wanneer het blok niet op temperatuur is en er geen Vpower is getankt (vind hij zeker erg lekker / is hij aan verslaafd???). Ook het blazen van blauwe rook bij het afremmen op de motor wordt steeds minder. Ik geef toe dat het een lapmiddel is maar voorlopig kan ik weer vooruit zonder heel veel geld uit te geven.

Mijn dank aan u allen die mij met raad en daad hebben bijgestaan en hopelijk kan iemand anders ook weer baat hebben met mijn verhaal.

Guliman 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi S4 of stel zelf een nieuwe vraag.