Audi 80 1993: inhouden koude motor en soms warme motor

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: K5, Vermogen (kw): 85

Wie kan mij helpen met het volgende:

De audi begint de laatste tijd kuren te vertonen, nl. dat hij bij koude motor ineens begint in te houden, net alsof hij af wil slaan. Indien men dan flink optrekt dan is het op den duur over. Tenminste, dit werkte tot voor kort! Nu dus niet meer, en hij begint ook soms met warme motor in te houden en te haperen.

Weet iemand wat dit kan zijn? er zit een injectiemotor op, waarvan ik denk dat die wel oke is, want na flink gas te geven tijdens het accelereren, dus wanneer de injectie gaat werken, is het goed. De injectiemotor doet zijn werk dan wel. maar in lagere toerental houdt de auto dus in.

Ik heb een audi 80 Avant 85 kw 120 Pk katalysator k5

km. stand: 130.000

De auto is altijd dealer onderhouden.

Wie heeft hier ervaring mee?

max7580

Geplaatst door max7580 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

max7580 (0), 18 jaar geleden

oja,

voor de goed orde: het is een audi 80 Avant 2.0E uit 1993.

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Dit is er zeker eentje met een bosch ke-jetronic systeem?? (brandstofverdeelspin op luchtfilterhuis)

Laat het inspuitsysteem maar eens afstellen bij een bosch service, die heeft er tegenwoordig meer kaas van gegeten dan de dealer.

max7580 (0), 18 jaar geleden

Oke Harry Dok,

bedankt voor uw reaktie! en inderdaad denk ik (weet haast zeker) dat het een bosch ke-jetronic systeem is..

ik zal dat laten doen. Echter.. waar kan ik zo'n bosch service punt vinden? woon zelf vlakbij leeuwarden.

nogmaals bedankt!

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

zie postvak in.....

johan5615 (0), 18 jaar geleden

Zou ook maar eens naar de lamdasonde kijken. Koppel maar eens af en kijk dan wat de motor doet. Loopt ie dan goed, dan weet je de boosdoener

coupequattro91 (0), 18 jaar geleden

Heb dit ook weleens gehad met mn 5 cilinder. Maar bij mij ging ie af en toe behoorlijk trillen tijdens 't optrekken. Bleek dat ie op 4 ipv 5 cilinders liep. Nieuwe bougiekabels erop en weg probleem! Om te zien of je kabels slecht zijn even in 't donker kijken naar de bougiekabels terwijl je auto stationair loopt. Zie je vonkjes bij de kabels, dan weet je genoeg! Succes!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.