Kan iemand nog een goede tip geven over het inhouden van de warme motor. Het is een 5 cil 2.3 motor kode ng. Hij houd in en krijgt te weinig benzine. Als ik de vollast schakelaar vast zet is er geen probleem en trekt hij uitstekend. Als ik die schakelaar losmaak dan houd hij in Lambda sonde vervangen voor een orgineele. Benzinedruk regelaar is goed 0 stand schakelaar is goed, vollast schakelaar is goed. wie is de 5 cilinder ng specialist?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik had ook zo'n probleem en kwam er niet uit.
Toevallig viel de motor een keer helemaal stil en bleek de benzine pomp kapot.
Na deze vervangen te hebben liep de auto als nooit te voren, dus was waarschijnlijk de pomp al langer niet goed terwijl ik voor die tijd ook benzinedruk e.d. heb gemeten.
De pomp heeft ook nooit lawaai gemaakt.
Uiteindelijk de computer vervangen en de storing is over.
Bij het meten bleek de lambda sonde niet te schommelen van laag naar hoog maar gaf een constante waarde aan.
Is als ik het goed heb is een bosh KE-jetronic inspuiting. (geen electrische stekkers op de injectors die in het inlaatspruitstuk steken) Het gebeurt nog wel eens dat de luchtmassameter (mechanisch in dit geval) vervuild met vette koek waardoor de massa van de bewegende klep niet juist is of hij aanloopt in het huis. Deze bevind zich op het luchtfilterhuis naast de brandstofverdeelspin, onder de rubbermachet van de aanzuigbuis. Het zou ook kunnen dat je een probleem met de warmloopregelaar hebt, brandstofdrukken koud en warm meten geeft uitsluitsel. Ook een mogelijkheid is dat de brandstofpomp zijn maximale druk niet haalt, ook dit is te meten. Brandstoffilter zou ik zowieso vervangen. Als jouw auto veel km gereden heeft is het ook goed mogelijk dat de injectors aan het eind van hun latijn zijn. Vervangen is de enige juiste maar dure oplossing. (ca 40/ stuk)
Dit kun je constateren uit de meetwaardes van een 4 gastest, de verbranding zal niet optimaal zijn.
Kort om, dit zijn prachtige inspuitsystemen maar om storingen te vinden zul je wat een en ander moeten meten en proberen en is kennis en ervaring met dit systeem wel noodzakelijk.
20 jaar
Ik heb ook een Audi Coupe gehad met dezelfde NG 2.3E motor als in jou Audi 90 ligt.
Prima motoren trouwens. (Volgens de audi werkplaats de beste motoren die Audi ooit gemaakt heeft)
Ik had ook het probleem dat mijn brandstofpomp slecht begon te functioneren maar na vervanging van deze hield hij soms toch nog wat in.
Ik ben toen naar een Audi-specialist gegaan in Veghel en die hebben het vacuumsysteem doorzocht en kwamen er achter dat een van de grotere slangen welke rechstreeks op het motorblok aan gesloten was, er een klein gaatje in was gevreten.
Dit kwam doordat er wat olie vanuit de motor in de slang terecht was gekomen.
Dit had de slang van binnenuit aangetast.
Dit was volgens hen een echte kwaal van deze motoren.
Bij Audi hadden ze daar al een vervangende pijp van metaal voor gemaakt, welke Donkers toen gemonteerd heeft.
Daarna wist ik niet wat me overkwam !!!
Hij liep toen als de brandweer !!!
Onvoorstelbaar dat zo'n klein lekje de oorzaak kan zijn van zo iets.
Ik heb mijn Coupe ongeveer 3 jaar gehad en het laatste half jaar heeft hij pas zo super gelopen. (en zuinig 1:13)
Daarna heb ik hem helaas vanwege veel woon-werk kilometers moeten verkopen.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 90 of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar