Goede dag allemaal,
1.Nadat ik paar weken geleden mijn luchtmetermassa heb vervangen houdt mijn motor in boven aantal toeren. Verlies van pk en koppel.
Heb m uitgelezen maar geen foutmeldingen. Na er nog een ander luchtmetermassa te hebben opgezet (dacht dat dat het was) blijft het probleem. Als de luchtmetermassa is losgekoppelt dan houdt hij niet meer in maar dus veel verlies pk en koppel.
2. Omdat mijn airbag lampje blijft branden en vorige keer foutmelding uitkwam L achtergordelspanner wilde ik dit gaan omleiden. Nu komen er ineens 3 foutmeldingen a:computer die airbag bestuurd (Ecu defect) code 01242
b:zij-airbag bestuurderstoel N199 code 01217
c:gordelspanner L achter N197 code 65535
Alvast bedankt voor jullie kennis
Grt Frans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
1: werkelijke turbodruk meten en vergelijken wat voor waarde de ECU hiervoor binnen krijgt.
2: Ben bang dat je met je "omleiding" meer schade aangericht hebt dan je lief is.
In ieder geval is het geen aanrader een bj 2000 auto op de airbag uit te lezen met een andere dan originele vw computer, er zit namelijk een serie tussen die direct overlijd in zo'n geval.
Nummer 3, waarom zitten die gordelspanners er in dacht je; dit hoor je niet om te leiden maar netjes te repareren. Het is veiligheid.......
Advies, zoek maar een prof op om deze problemen te verhelpen.
Thx Harry,
Ga de turbodruk laten meten en vergelijken.
Kan het niks anders zijn? Vind het zo raar dat het precies kwam na het vervangen van luchtmetermassa!
Over dat "omleiden" was ik van plan omdat ik L achter toch niet gebruik. Nu met 3 foutmeldingen schiet het niet op om het om te leiden. Je hebt zeker gelijk over de veiligheid. Better save than sorry!!
17 jaar
Turbodruk gemeten en vergeleken, alles ok.
Het moet iets anders zijn, iemand nog ideeen?
17 jaar
Heb je wel een originele luchtmassameter gemonteerd? Heb daar zelf ook al eens een probleem mee gehad.
Hoi Anton,
Nee is inderdaad een imitatie. Alleen als ik nu een originele koop en het probleem blijft ben ik 300 euro lichter en kan hem niet terug brengen. Moet dan eigelijk wel zeker weten dat het daaraan ligt. Heb je (of iemand anders)het vaak meegemaakt met die imitaties dat de motor inhoud en verlies van pk?
17 jaar
les 1 een vw of audi benzinemotor loopt nooit goed met een andere luchtmassameter dan origineel. De karakterestiek van het instrument is volledig bepalend voor wel of geen vermogen hebben. De immitatie's hebben een andere karakterestiek (en meetmethode) en voldoen niet.
Let wel, dit geld niet voor een diesel, die doen het met pierburg prima en paul kan zelfs een kunstje ze zonder luchtmassameter te laten lopen.
Als er origineel een bosch in zit heb je mazzel, die worden namelijk bij de boschboer ook in ruildeel aangeboden.
VW dealer heeft ook ruildeel, kosten rond de 100.
Nou Frans, aan het verhaal van Harry hoef ik niets toe te voegen!! Zelf ook zo ervaren
Succes
Hey Harry & Anton,
Thx voor de info, er zat een bosh in dus ga die ff omruilen. Hopen dat dat het is, laat het wel weten.
grt.
17 jaar
Nou heren, het was inderdaad de imitatie luchtmassameter. Er een Bosch opgezet en heb mijn pk,s terug.Weer een wijze les geleerd!! Thx voor de expertise.
Zijn er nog meer onderdelen waar je geen imitatie voor kan gebruiken. Ik denk dat ik maar aanhoud alles wat onder de motorkap ligt laten vervangen door origineel.
Grt Frans
17 jaar
Gewoon origineel gebruiken, of van de originele producent. Onthoud dat VW het ook niet zelf maakt maar inkoopt. Vaak staat de producent al op het onderdeel vermeld. (bij bosch en hella bv. altijd al met hun eigen artikelnummer en al)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar