close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A3: A3 stottert bij lage toeren met warme motor

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Geachte lezer,

Al een tijdje rij ik met het volgende probleem rond.

Als de motor warm is, wil deze bij het optrekken vanuit lage toeren nog wel eens stotteren en inhouden. Let op alleen bij lagere toeren en warme motor, bij hogere toeren en koude motor is het geen probleem. Ook is me opgevallen dat de bedrijfstemeperatuur niet hoger komt dan 80 graden, terwijl 90 graden normaal schijnt te zijn.

Ik heb de auto inmiddels al bij verschillende garagebedrijven gebracht. Hij is hier een aantal keer aan de computer gehangen maar heeft nu geen foutmldingen meer.

De volgende zaken zijn reeds uitgevoerd:

De halvoeler is vervangen
Gasklephuis is gereinigd en opnieiw ingelezen(meerdere malen)
Bobiene is vervangen
nieuwe olie

Er wordt gespecuteerd over de luchttoever o.i.d. en de Lmm. Maar deze geeft geen foutmelding.

Aangezien het al handen met geld heeft gekost, probeer ik het via deze weg. Ik hoop dat iemand het probleem herkent, alsvast hartelijk dank voor de reacties.

MVG,

Bas

Geplaatst door

banneveldt (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als je LMM niet overleden is, maar toch "beschadigd" geeft hij verkeerde waardes door aan je ECU maar geeft geen foutmelding als je hem uitleest.

wat je kan doen om je LMM te testen is om er een andere even in te doen van vriend,collega etc.
wat je ook kan doen is rijdend je LMM meten dmv vag-com, dan zie je gelijk wat er gevraagd wordt en wat hij levert.

LMM nieuw met inruil bij audidealer kost 110 eurie voor jou auto. Dit om het prijs te vermelden niet om het gelijk te vervangen, misschien is lmm niet de boosdoener.

yilmaz85 0
badge

17 jaar

Ik zal eens kijken of ik iemand kan vinden die een soortgelijke LMM heeft, uitlenen doen ze namelijk niet.

Wat zouden volgens jou nog meer oorzaken kunnen zijn. Het is namelijk zo merkwaardig dat die het alleen doet als de motor warm is. Kan het geen kwaad dat de motor op 80 graden blijft steken. Motor wordt namelijk alleen 90 graden als je rustig rijdt, in bijv. stad of file.

banneveldt 0

17 jaar

Hallo,
Toevallig ben jij de derde in korte tijd met het zelfde probleem. Ik sta ook op deze site met een A4 Avant 2.4 2002. Met een soortgelijk probleem. Er wordt verwezen naar bougiekabels en ontsteking.
Ik heb het probleem nog niet opgelost.
Als je iets weet laat het mij ook weten als je wil.
Met vrgr
Gerco
PS om de temperatuur op 90 graden te krijgen zou ik de termostaat even vervangen kost weinig en is zo klaar.

gerco2231 0

17 jaar

Natuurlijk, als ik het weet neem ik contcact met je op. Als jij iets eerder weet hoor ik het ook graag.

banneveldt 0

17 jaar

als je temperatuur tijdens rijden 80 graden wordt is er iets niet goed.. namelijk vermoed ik je thermostaat..
Je thermostaat sluit dan niet goed waardoor je koelvloeistof door je radiateur gaat stromen en afkoelt door de rijwind.. probeer maar eens uit op snelweg, hij zal dan hoogstwaarschijnlijk tot 70-75 graden dalen, wat dus niet goed is voor je motor.. ik denk ook dat hij moeilijk op temperatuur komt? hij hoort binnen korte tijd op 90 graden te komen en daar altijd te blijven staan zolang je motor draait.. Of je nu stilstaat, stationair laat lopen of op snelweg rijdt, hoort hij op 90 graden te blijven.

Thermostaat is een bekend probleem bij de VAG-auto's.. Vervang hem (kost ongeveer 15 euro) en je zal merken dat je gasreactie veel soepeler is en je motor ook soepeler loopt..

je thermostaat zit net achter je dynamo, heb hem zelf ook vervangen is zo gedaan. Je dynamo hoeft er niet af, heb ik ook niet gedaan.. Als je niet uitkomt mail me dan even. Niet vergeten je pakking ook te vernieuwen, is een ronde rubber met een diameter van 50mm en koelvloeistof bij te vullen, ga niet een ander type koelvloeistof gebruiken want dan wordt alles mayonaise.. Als je koelvloeistof rood is (wat ik dus ook vermoed) gaat er dus G12 in! doe er geen G11 (groen) koelvloeistof mixen met de rode..


Succes.

yilmaz85 0
badge

17 jaar

Hartstikke bedankt voor de tip. Ik heb vanmiddag een nieuwe thermostaat gehaald, zojuist erin gezet en probleem opgelost. Het was vrij eenvoudige om het te monteren, alleen de boutjes losdraaien was lastig, omdat je er heel slecht bij komt.

De motor wordt netjes 90 graden in de stad, stilstaand en op de snelweg. De auto rijdt gelijk een stuk beter, geen gestotter en gehakkel meer.

Kosten zijn alleen iets meer. Een orginele thermostaat kost € 36,50 plus een afdichtring van ca €1,-. Maar ik ben al lang blij dat het probleem is opgelost.

Nogmaals bedankt.

Greets, Bas

banneveldt 0

17 jaar

Ik krijg korting op onderdelen vandaar dat ik de prijs lager noemde..

Ben blij voor je dat de probleem is opgelost.

Graag gedaan.. Veel rijplezier!


Yilmaz,

yilmaz85 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.