Audi S3: interval distributie

Bouwjaar: 1999

Wie weet de juiste interval voor de distributie van een audi S 3


bedankt Henk

HM

Geplaatst door HM (0) PRO , lid sinds 22 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi S3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

heb je een motorcode... heeft deze geen ketting ? henk, er staat me iets van bij...

paul,

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Is toch de 1.8 20V Turbo motor in dat bouwjaar??

HM (0) PRO, 18 jaar geleden

inderdaad 18.20 v turbo 150 kW motorcode weet ik nog niet

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Audi geeft volgens mij geen termijn op voor deze motor. Doe maar 5 jaar of 80.000 km, dan zit je veilig. (houd er rekening mee dat 20 kromme kleppen bij breuk van de riem een kostbare zaak is, dus bij twijvel weg er mee.)

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

een ECHTE S-3 heeft helemaal geen dis-riem... maar een ketting.

henk staat daar wel een echte! S-3 of is deze slechts omgebouwd

paul,

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Paul, Bedoel jij de S3 met VR6 van de golf R32??? die is vanaf modeljaar '04. Eerst was het de 1.8 20V turbo met 154 KW!!! uit de TT

Is gebouwd tussen 11-98 en 8-03, had een 6 bak.

motorcode APY of AUL

En het is nog erger; hij heeft een riem en een ketting.......

(die ketting verbind de twee nokkenassen, zit aan de versnellingsbakzijde van de cilinderkop, onder het kleppendeksel)

Ze zijn er ook met alleen een ketting, maar dan heeft de monteur de riem gedemonteerd :-)

HM (0) PRO, 18 jaar geleden

Harry heeft gelijk motor code is apy en dit is wel degelijk een echte S3 met een riem en ketting.
We hebben de riem en rollen maar vervangen km.stnd. 115000 en volgens mij was deze riem geen 10 dkm meer meegegaan. !!

vervang je ketting eigenlijk gelijk mee ?

bedankt voor de reacties

Henk

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Ketting controleren, gaat over het algemeen minimaal 2 riemen mee. Moet even kijken of de merktekens van beide nokkenassen nog netjes in lijn komen, een uitgerekte of versleten ketting laat de inlaatnokkenas achter lopen. Tevens gangbaarheid van de spanner checken.

Kleppendekselpakking wel vervangen, deze zweten n.l. vaak, en lekken zeker als ze een keertje los geweest zijn.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi S3 of stel zelf een nieuwe vraag.