Hallo,
onze A3, 1.6 uit 2002 heeft de volgende problemen: temp.meter geeft bij ijskoude motor meteen 85 graden aan, bij warme motor 120 graden.
Koelvloeistof gemeten: is bij warme motor 115 graden. Onderste radiateurslang blijft lauw, bovenste zeer heet. Emissiewaarden prima. Minimale sludgevorming, auto heeft veel korte ritten gemaakt. Thermostaat is vervangen, waterpomp is vervangen, koelvloeistof is vervangen, systeem onlucht. Probleem blijft. Wie kan ons hierbij helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
temperatuur sensor vervangen zou ik mee beginnen.
groetjes jan.
Hallo Jan,
dank voor je antwoord, maar als er circulatie is zou de onderste slang toch ook heet moeten worden en de temp.sensor geeft de hoge temp. (115-120 graden) wel goed aan. Daarom hebbenwe de sensoren nog niet (laten) vervangen. We dachten nl. aan een circulatieprobleem. Ik hoor graag van je.
Groetjes Heino
12 jaar
ja daar ging ik ook van uit maar de waterpomp is al vervangen .
dan zou je moeten gaan voelen of er niet iets verstopt zit maar dat is lastig.
omdat hij koud zo n hoge waarde aan geeft gaaf ik het advies om de temperatuursensor tevervangen.
groetjes jan.
Bij een defecte temperatuursensor zal je airco ook niet werken naar behoren.
Bij koude motor zal hij werken en na een aantal minuten zal de airco worden uitgeschakeld.
Dit omdat de computer denkt dat de motortemperatuur te hoog is.
Grtz, Pascal
Eerst die sensor vervangen, dan kan je verder kijken, je temperatuurmeter gaat inderdaad raar doen van die sensor.
Je hebt wel je hele koelsysteem vervangen maar de radiateur niet. Zit ie soms verstopt door die korrels die je erin gooit als ie lek is. Probeer 'm door te spoelen als ie geen goeie doorstroming heeft.
En je koelvin moet het ook doen, die gaat aan als het koelwater te heet word.
Marco
12 jaar
Hoi Mannen,
inmiddels zijn de diverse sensoren vervangen en heb ik de radiateur doorgespoeld, deze was brandschoon. Inmiddels behoorlijk wanhopig.
Airco werkt top, kachel werkt top, koelvin werkt niet! Zou het een electronisch probleem kunnen zijn? Meter in dashboard zal in ieder geval stuk zijn, want bij koude motor direkt 85 graden. Na 5 min rijden is bovenste deel blok (en bovenste slang) heet en onderste koud. Wie heeft er een idee???
Alvast heel erg dank voor jullie meedenken!
Groetjes Heino
12 jaar
als de koelvin niet werkt kan je airco ook niet 100% functioneren
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar