Audi A4: Koppeling of Hulpcilinder, koppeling

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Vermogen (kw): 85

Beste
ik heb een paar dagen geleden een audi a4 1.9tdi 2006 (hand geschakeld 160.000KM ) gekocht
en gisteren reed ik weg in de auto en alles leek ok.Na het tanken heb ik de auto even op zijn staart getrapt,
(auto trekt goed op 3de versnelling 90 km 3,4duizend toeren )
2 km verder bij een stop licht kon ik niet meer naar de eerste versnelling schakelen, ging moeilijk
2de ging ook niet.Na een paar keer proberen lukte het weer wel.Maar bij de 2de stoplicht kreeg ik hem niet meer in de versnelling maakte niet uit welke.Met moeilijkheden toch in de 2de kunnen zetten en zo terug gereden naar huis.Er zijn 2 monteurs langs geweest de eerste monteur zegt koppelingset moet vervangen worden kosten daar van 800 euro.De tweede monteur zegt het kan ook de Hulpcilinder, koppeling of hoofd cilinder koppeling kan zijn.Hij zegt ook ,het lijkt er op dat de koppeling in orde is
want als je de koppeling pomp dan wilt het 7 van de 10 keer wel schakelen alleen in de
ACHTERUIT en 1ste zeer moeilijk en soms is de 1ste versnelling makkelijker dan de R.
ik heb een koppelings test uit gevoerd in de 2de versnelling en koppeling laten komen en de auto valt uit
dit geld ook voor de 3de 4de en 5de versnelling.auto komt makkelijk vooruit in de 1ste versnelling.
Heeft iemand dit ooit mee gemaakt of gezien graag meer info daar over.
En wat denken jullie dat het kan zijn en hoe ik het kan uitsluiten dat het de koppelingset is of Hulpcilinder,Hoofdcilinder koppeling
Op welke locatie zitten die Hulpcilinder,Hoofdcilinder koppeling.
kan iemand mij helpen aub alle info is welkom.Of iemand hier uit Deurne die er even naar wil kijken
alvast bedankt voor jullie tijd

PS

Mostantdrone

Geplaatst door Mostantdrone (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Audidriver73 (0) PRO, 6 jaar geleden

Ik zou beginnen met vervangen van de remvloeistof die de hydraulische koppeling bediend, wellicht is deze sterkt verouderd en is er door de warmte luchtbellen ontstaan. Ik heb het paar jaar geleden met mijn S3 die ik destijds had, ook gehad namelijk. Dit is tevens het gemakkelijkste en goedkoopste.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.